Големите германски производители на автомобили изготвиха планове за реорганизиране на производствената си база, за да минимизират щетите от очакваното въвеждане на мита върху автомобили в Съединените щати.
Както научи Reuters, Audi и Mercedes-Benz виждат решение в разширяването на производството си в САЩ.
Audi все още няма собствена производствена база в Съединените щати
и компанията планира да започне да сглобява някои от най-популярните модели в региона там. Audi ще обяви избраното място за завода тази година. Това каза пред Reuters главният изпълнителен директор на германската компания Гернот Дьолнер.
Mercedes-Benz, която има производствена база в американския щат Алабама, възнамерява да я разшири.
В същото време BMW, която има производство и в САЩ, смята, че може да се справи с това. Според изпълнителния директор на BMW Оливър Зипс, те имат мащабно производство в САЩ и добри отношения с правителството на щата Южна Каролина, където се намира това производство.
През 2024 г.
тези три най-големи германски производители на автомобили представляват 73% от износа на автомобили от ЕС за САЩ.
И според Гийом Дежан, експерт по автомобилния пазар в Allianz Trade, „независимо от това как се развият нещата в тази търговска война, германските производители на автомобили почти сигурно ще се окажат на губещата страна“.