Volkswagen China съобщи за стратегическо сътрудничество с китайския гигант в производството на батерии CATL в социалната мрежа Weibo. Споразумението представлява важен етап в стратегията на Volkswagen Group за електрификация. То беше подписано от CATL, Volkswagen Group China и няколко от китайските съвместни предприятия на Volkswagen, включително FAW-VW и SAIC-VW.
Освен върху технологиите за батерии, компаниите се споразумяха да работят заедно в областта на прозрачността на доставките на суровини и технологиите за двупосочна връзка между превозните средства и електрическата мрежа (vehicle-to-grid). „Чрез задълбочаване на сътрудничеството с CATL ще създадем високопроизводителни и рентабилни решения за батерите. Нашата основна задача е изграждането на стабилна местна верига за доставки“, заяви Алфонсо Санча, изпълнителен вицепрезидент на Volkswagen Group China.

Трудностите за Volkswagen продължават и през 2025 г.
През миналата година VW Group продаде 2.9 милиона автомобила в Китай, което представлява спад от 10% спрямо 2023-а. Въпреки че марката реализира близо три милиона продажби, тя може да се изправи пред още по-трудна 2025 г. в Китай – най-големия автомобилен пазар в света.
От Volkswagen ясно заявяват, че ангажиментът им към Китай остава непоколебим. През пролетта на миналата година компанията обяви инвестиция от 2.5 милиарда евро в китайския пазар и закупи 700-милионен дял в Xpeng – китайски стартъп за електромобили. VW планира да пусне два нови изцяло електрически автомобила, базирани на платформата на Xpeng.
VW Group стартира изцяло нова марка под името Audi (която не бива да се бърка с немския автомобилен производител). Тази марка ще произвежда ексклузивно за китайския пазар електрически автомобили, базирани на платформата IM на SAIC. През миналата година серията ID. на SAIC-Volkswagen реализира продажби на над 130 000 автомобила, което представлява ръст от над 23% на годишна база. Серията ID. включва моделите ID.3, ID.4 X и ID.6 X, като последният е ексклузивен за Китай.
Volkswagen планираше да пусне модела ID.7 S, но се отказа от тези планове след разочароващите продажби на ID.7 Vizzion в рамките на съвместното предприятие FAW-VW. През януари тази година от този модел бяха продадени едва девет бройки, което представлява спад от 99.6% спрямо онези 2269 продажби през януари 2024-а.

CATL държи почти половината от пазара на батерии в Китай
Китай е световен лидер в производството на батерии, а CATL заема водеща позиция с огромна преднина. Към февруари тази година CATL държи 45.5% от пазара, като BYD е на второ място с 24.9 процента.
Стратегическото сътрудничество между Volkswagen и CATL ще се фокусира върху разработването на рентабилни батерии, както и върху технологии за зареждане на батерии и рециклиране.
Докато VW има няколко активни съвместни предприятия с китайски автомобилни производители, стратегическото сътрудничество с CATL може би е най-значимата стъпка към затвърждаване на позициите му в силно конкурентния сегмент на електрическите превозни средства.
Четете още : Китайският гигант CATL рестартира работата на литиева мина и рафинерия в провинция Дзянси.