Групата за облачни услуги на Amazon създава отдел, който ще разработва софтуер за работа с AI агенти, тъй като компанията се стреми да не изостава от конкурентите в областта на генеративния изкуствен интелект. Вицепрезидентът на компанията Суами Сивасубраманиан обяви плановете в публикация в LinkedIn.
„Системите за AI агенти предлагат възможности, които далеч надхвърлят днешните чатботове, и ще осигурят ефективност, каквато досега не сме виждали“, написа Сивасубраманиан, който наскоро отговаряше за базите данни, аналитиката и AI услугите в Amazon Web Services. „Те ще координират сложни работни процеси и ще решават проблеми с човешкоподобна логика, като същевременно ще оптимизират производителността и ефективността на разходите в голям мащаб“.

Сивасубраманиан заяви, че Amazon е „спестила 4500 години разработка благодарение на възможността за трансформация на кода в Amazon Q Developer, използвана за надграждане на Java приложения“.
През ноември Microsoft обяви услугата Azure AI Agent, а два месеца по-късно OpenAI, подкрепена от Microsoft, започна да позволява на платените потребители да изпробват своя софтуер за агенти, наречен Operator. През декември Google заяви, че ще осигури ограничен достъп до своя инструмент Agentspace за определен кръг клиенти.
Amazon е лидер на пазара за облачна инфраструктура, с почти 29 милиарда долара приходи от AWS за четвъртото тримесечие, далеч пред Microsoft и Google.

Компанията започна да популяризира следващо поколение версия на гласовия асистент Alexa, който ще може да използва AI модели от AWS и от Anthropic. Anthropic работи върху най-напредналите елементи на новата Alexa+.
Няколко съществуващи екипа ще се присъединят към новата организация, която ще включва вицепрезидентите Аса Калаваде, Дилип Кумар и Дийпак Сингх, написа Сивасубраманиан в бележка до колегите си.
„Нашият фокус ще бъде върху разработването на AI агенти, които не само са мощни и ефективни, но също така надеждни и отговорни“, пише той.
Четете още : Amazon представя първия си квантов компютърен чип Ocelot.