За месец февруари „Софарма“ АД реализира спад в продажбите от 35% спрямо същия месец на миналата година, съобщиха от фармацевтичната компания.
Става въпрос за 28% намаление на приходите на вътрешен пазар и 42% спад на продажбите за износ, които се дължат съответно на предстоящи кампании и логистични причини.
И за периода януари-февруари дружеството реализира спад в продажбите, но той е по-малък – в размер на 10 на сто. С 11% са се свили на приходите на вътрешния пазар и 10% по-ниски са паричните постъпления от износ.
Традиционните продукти на дружеството (и по-специално Табекс, Карсил и Темпалгин) имат основен дял в приходите от експортните пазари, докато за продажбите на българския пазар от най-голямо значение са генеричните продукти на дружеството, сред които на първо място е аналгин.
„Софарма“ изнася продукция в ЕС и трети страни.
Акциите на “Софарма” се търгуват на “Българска фондова борса”. В момента сделки се сключват при цена от 5.80 лева за един брой. Това оценява фармацевтичната компания на 1 042 371 366 лева пазарна капитализация.
„Софарма“ е една от най-скъпите публични компании на „БФБ-София“, които са оценени на над един милиард лева. Тя се конкурира с друга фармацевтична фирма “Чайкафарма Висококачествените лекарства, доставчикът на IoT решения и продукти за интелигентни сгради „Шелли Груп“ и компанията за куриерски услуги „Спиди“.
През миналата година „Софарма“ изплаит два пъти дивидент на акционерите си, а през февруари компанията увеличи капитала си с упражняване на варанти.