В продължение на десетилетия McDonald’s беше свързван с веселия червенокос клоун, който за първи път се появява като талисман на веригата за бързо хранене през 1963 година. С годините образа на клоуна Роналд Макдоналд – с бял грим, яркочервена коса и жълт гащеризон, постепенно беше изтласкан от маркетинговите кампании.

В разцвета си той често се появяваше заедно със своите приятели и персонажи – кмета МакЧийз, Хамбурглар, Гримас, Бърди Ранобудната птица и пържените хлапета (The Fry Kids). Господството на Роналд приключи, когато McDonald’s обяви, че той ще си вземе почивка в отговор на една доста тревожна тенденция в социалните медии.
Ужасната причина за изчезването на Роналд Макдоналд
През 2016 г. Веригата McDonald’s съобщи, че клоунът Роналд ще остане извън светлините на прожекторите заради нарастващите съобщения за страховити клоуни, забелязвани на различни места.
По това време светът беше завладян от ужасяваща тенденция – „клоуни-убийци“, които за кратко предизвикаха паника.
Някои хора се преобличаха като зловещи клоуни и тероризираха случайни минувачи – първоначално просто публикуваха страховити снимки в социалните медии, но след това започнаха да дебнат около училища, което наложи дори полицейска намеса.

Началото на „клоунската истерия“
Всичко започва през август 2016 г. в Грийнвил, Южна Каролина, когато полицията получава доклади за клоуни, които мълчаливо стоят край пътища, общесатвени перални и други сгради. Някои дори се опитват да примамват деца в гората с пари в брой и зелени лазерни светлини.
Не е ясно как точно е започнала тази мания, но се предполага, че е била част от рекламен трик за филм на ужасите.
Подобни публикации се появиха и в Канада, Австралия и Нова Зеландия.

По това време McDonald’s прави официално изявление, че ще бъде „внимателен относно участието на Роналд Макдоналд в обществени събития“ заради „текущата ситуация със страховити клоуни в различни общности.“
Дори известният писател на хорър романи Стивън Кинг, чиято книга „IT“ (1986) разказва за свръхестествено същество, което приема формата на клоун, призова за спиране на анти-клоунската истерия.
„Хей, хора, време е да охладим клоунската истерия – повечето от тях са добри, радват децата и карат хората да се смеят“, написа Кинг в Twitter.

Краят на една ера
След страховитата клоунска истерия от 2016 г. McDonald’s окончателно се дистанцира от Роналд Макдоналд.
Въпреки че някога беше един от най-разпознаваемите талисмани в света, днес Роналд е почти напълно изчезнал от рекламите на McDonald’s, като компанията все повече се фокусира върху по-модерни маркетингови стратегии.
Четете още : McDonald’s се опитва да се бори с отлива на посетители.