Napster беше асоциирана с музикалното пиратство преди да се възроди като абонаментна музикална услуга.Технологичният стартъп Infinite Realit обяви във вторник, че е закупил Napster за 207 милиона долара с намерението да трансформира стрийминг услугата в музикална социална платформа, където артистите могат да се свързват с феновете си и да печелят по-добре от своята работа.

„Интернетът се разви – от настолни компютри към мобилни устройства, от мобилни към социални мрежи, а сега навлизаме в ерата на потапящите изживявания. Въпреки това, музикалното стрийминг изживяване остана почти същото. Време е да преосмислим възможностите“, заяви в публикация изпълнителният директор на Napster Джон Власопулос.

Сред плановете за обновяване на Napster, Infinite Reality обяви, че ще създаде виртуални 3D пространства, които ще позволяват на феновете да присъстват на концерти, а на музикантите и звукозаписните компании – да продават цифрови и физически стоки. Артистите също ще получават по-богати аналитични данни, за да разберат по-добре поведението на потребителите на платформата.

Napster беше създаден през 1999 г. от Шон Фанинг и Шон Паркър и бързо се превърна в първото голямо приложение за споделяне на файлове от тип „peer-to-peer“. Услугата беше закрита в началото на 2000 г., след като звукозаписната индустрия и рок групата Metallica заведоха дела за нарушаване на авторските права. През 2011 г. Rhapsody закупи марката и я възроди като услуга за стрийминг на музика.
Четете още : Spotify от стрийминг приложение за музика до социална мрежа.