Китайският гигант в електромобилите BYD рестартира бизнеса си в Европа. Според източници на агенция „Ройтерс“, всички настоящи и бивши шефове на компанията преосмислят политиката си след поредица от стратегически грешки, включително неспособността на производителя на електромобили да привлече достатъчно дилъри или да наеме ръководители с познания за местните пазари.
BYD е решила, че трябва да предлага хибридни модели в страни, които все още са скептични към изцяло електрическите автомобили. Ръководителите на китайският гигант казват, че сега трябва да се действа бързо, за да се преодолеят всички допуснати пропуски. Сред най-неотложните мерки е привличането на мениджъри от европейски автомобилни производители, най-вече от Stellantis.

BYD се насочва към Европа след стремглав възход в Китай, където продажбите ѝ са нараснали седем пъти от 2020 година насам. В момента компанията е шестият по големина автомобилен производител в света и е изпреварила Tesla като водеща компания за електромобили.
Но продължителната ценова война на вътрешния ѝ пазар прави печалбите трудни за постигане и подтиква търсенето на приходи от чужбина.
Компанията разшири дейността си в Европа през 2023 година с дръзки амбиции и си постави за цел да стане водещият продавач на електромобили в региона до 2030 година.
Плановете на китайския производител за Германия са да разшири мрежата си от дилъри до 120 локации от сегашните 27. Германският пазар на автомобили е най-големият в Европа с продадени 2.8 млн. превозни средства през миналата година. BYD обаче е продала на него по-малко от 2900 коли.

Налице са и първите признаци, че европейският рестарт на BYD дава резултати. Продажбите ѝ на Стария континент, включително и в Обединеното кралство, са скочили над три пъти през първото тримесечие на 2025-а – до над 37 хиляди автомобила – срещу около 8500 през същия период на 2024-а.