Най-големият производител на диаманти в света De Beers планира да закрие марката си за бижута с лабораторно създадени диаманти Lightbox, което бележи отстъпление от продажбата на синтетични скъпоценни камъни за потребители. Този ход идва в момент, когато компанията майка Anglo American, която обяви De Beers за продажба миналата година, се стреми да оптимизира операциите си в рамките на по-широко преструктуриране.
Решението отразява обновения фокус на корпорацията, специализирана в диамантената индустрия, върху естествените диаманти – завръщане към стратегията зад емблематичния ѝ слоган „Diamonds are Forever“. Element Six, звеното на De Beers за синтетични диаманти, което някога доставяше Lightbox, вече ще се концентрира изцяло върху индустриалните приложения.

„Element Six е отлично позициониран да се възползва от бързо растящия потенциал на синтетичните диаманти в широк спектър от бъдещи технологии“, се казва в съобщението на компанията.
De Beers за първи път влезе на пазара на бижута с лабораторно създадени диаманти през 2018 г., обръщайки дългогодишната си политика да ограничава синтетичните камъни само за индустриална употреба. През юни миналата година тя обяви спиране на производството на Lightbox като част от петгодишен план за оптимизация на бизнеса и пренасочване към позицията на водещ играч в сектора на естествените диаманти и диамантените бижута.

Пазари в турбуленция
Закриването също така се случва на фона на турбулентност на диамантения пазар. Anglo American обмисля варианти за излизане от 137-годишния бизнес чрез продажба или публично листване. Слабото търсене от Китай и рязкото увеличаване на предлагането на лабораторно създадени диаманти свалиха цените и усложниха процеса.
След отписване на активи за 1.6 милиарда долара миналата година, компанията допълнително понижи стойността на De Beers с 2.9 милиарда долара през февруари. Главният изпълнителен директор на Anglo -Дънкан Уонблад, заяви по това време, че De Beers може да остане част от групата до 2026 г., в зависимост от възстановяването на пазара.