След придобиването на Ideal Standard, Villeroy & Boch уверено следва стратегията си за растеж, която цели да разшири позицията на групата на международните пазари, дистрибуторските канали и продуктовите категории. През първото тримесечие приходите на групата нараснаха с 33.2% до 369.1 милиона евро най-вече благодарение на придобиването. Значителен ръст на приходите се отчита в регион EMEA (Европа, Близкия изток, Африка). Бизнесът със смесители, по-специално, има голям принос в приходите. Компанията успя да подобри оперативната си печалба EBIT с 4.3% на годишна база до 24.1 милиона евро. Това потвърждава прогнозата за цялата 2025 г., посочена в годишния финансов отчет.
Интеграцията на Ideal Standard продължава да носи ползи на групата
Групата Villeroy & Boch продължи стабилното си икономическо развитие през първите три месеца на финансовата година. Стратегическата реорганизация в групата, която започна с интеграцията на Ideal Standard, се оказва успешна.
„Бизнес резултатите през първото тримесечие на 2025 г. потвърждават, че придобиването на Ideal Standard беше правилният стратегически избор. Новата група Villeroy & Boch разшири позицията си на пазарите с растеж, водени от проекти в Близкия Изток, както и в Европа. Новопридобитата сила в сектора на фитингите оказва положително влияние върху нашия бизнес“, обяснява главният изпълнителен директор Габи Шуп. „Имаме по-мащабно международно присъствие и следователно сме по-малко зависими от икономическото развитие на отделните пазари. Това прави нашия бизнес модел по-силен и стабилен.“
Увеличение на продажбите в стратегическия бизнес сегмент „Баня и Уелнес“
Дивизията „Баня и Уелнес“ генерира продажби от 295.5 милиона евро през първото тримесечие, което е с 44.8% повече спрямо миналата година. Най-силен ръст беше постигнат в стратегическите бизнес области фитинги (+44.8 милиона евро) и санитарна керамика (+30.8 милиона евро). Положително развитие имаше и на европейските пазари и пазарите в Близкия Изток, които са силно движени от проектния бизнес. Дивизията „Баня и Уелнес“ приключи първото тримесечие с оперативна печалба (EBIT) от 20 милиона евро, което е с 14.9% повече спрямо предходната година.
Увеличение на продажбите в сегмента „Хранене и лайфстайл“

Дивизията „Хранене и лайфстайл“генерира приходи от 72.9 милиона евро през първото тримесечие, което е малко повече от миналата година (72.3 милиона евро). Положителното развитие на продажбите в проектния бизнес, с увеличение на продажбите с 3.5 милиона евро или 41.2%, и с търговци на дребно (3.1 милиона евро или 15.3%) допринесе значително за това. Дивизията „Хранене и лайфстайл“приключи с оперативен резултат (EBIT) от 4.1 милиона евро, което е по-ниско от предходната година поради специални приходи от лицензи през 2024 година.
Инвестиции през първото тримесечие на 2025 г.
През първото тримесечие групата Villeroy & Boch инвестира общо 6.5 милиона евро в имоти, машини и оборудване, както и в нематериални активи. Основният фокус и за двете бизнес дивизии беше модернизацията на производствените процеси, особено в заводите в Германия, Египет, България и Тайланд.
Перспективи за 2025 г.
Групата Villeroy & Boch започна 2025 г. със солиден портфейл от поръчки. В сравнение с края на декември миналата година, получените през първото тримесечие на 2025 г. поръчки доведоха до общо увеличение на входящите поръчки с 23.1 милиона евро до 195.1 милиона евро. Това се дължи главно на важни за пазара нови продукти, представени успешно на двете водещи търговски изложения Ambiente и ISH през първото тримесечие. Въз основа на бизнес резултатите през първото тримесечие, Управителният съвет на Villeroy & Boch AG потвърждава прогнозата си за цялата 2025 година.

Групата Villeroy & Boch е един от водещите световни доставчици на премиум продукти в секторите „Хранене и лайфстайл“ и „Баня и уелнес“. Компанията, основана през 1748 г. и с централен офис в Метлах, Германия, е символ на иновации, дизайн и качество. Със силното си портфолио от марки и своите два основни бранда Villeroy & Boch и Ideal Standard, в групата работят над 12 000 служители в около 140 страни по света.