Villeroy & Boch продължава интеграцията с Ideal Standard с ръст на приходите с 33.2%

Пари

След придобиването на Ideal Standard, Villeroy & Boch уверено следва стратегията си за растеж, която цели да разшири позицията на групата на международните пазари, дистрибуторските канали и продуктовите категории. През първото тримесечие приходите на групата нараснаха с 33.2% до 369.1 милиона евро най-вече благодарение на придобиването. Значителен ръст на приходите се отчита в регион EMEA (Европа, Близкия изток, Африка). Бизнесът със смесители, по-специално, има голям принос в приходите. Компанията успя да подобри оперативната си печалба EBIT с 4.3% на годишна база до 24.1 милиона евро. Това потвърждава прогнозата за цялата 2025 г., посочена в годишния финансов отчет.

Интеграцията на Ideal Standard продължава да носи ползи на групата

Групата Villeroy & Boch продължи стабилното си икономическо развитие през първите три месеца на финансовата година. Стратегическата реорганизация в групата, която започна с интеграцията на Ideal Standard, се оказва успешна.

„Бизнес резултатите през първото тримесечие на 2025 г. потвърждават, че придобиването на Ideal Standard беше правилният стратегически избор. Новата група Villeroy & Boch разшири позицията си на пазарите с растеж, водени от проекти в Близкия Изток, както и в Европа. Новопридобитата сила в сектора на фитингите оказва положително влияние върху нашия бизнес“, обяснява главният изпълнителен директор Габи Шуп. „Имаме по-мащабно международно присъствие и следователно сме по-малко зависими от икономическото развитие на отделните пазари. Това прави нашия бизнес модел по-силен и стабилен.“

Увеличение на продажбите в стратегическия бизнес сегмент „Баня и Уелнес“

Дивизията „Баня и Уелнес“ генерира продажби от 295.5 милиона евро през първото тримесечие, което е с 44.8% повече спрямо миналата година. Най-силен ръст беше постигнат в стратегическите бизнес области фитинги (+44.8 милиона евро) и санитарна керамика (+30.8 милиона евро). Положително развитие имаше и на европейските пазари и пазарите в Близкия Изток, които са силно движени от проектния бизнес. Дивизията „Баня и Уелнес“ приключи първото тримесечие с оперативна печалба (EBIT) от 20 милиона евро, което е с 14.9% повече спрямо предходната година.

Увеличение на продажбите в сегмента „Хранене и лайфстайл“

Villeroy & Boch Чаша началото XXI век

Дивизията „Хранене и лайфстайл“генерира приходи от 72.9 милиона евро през първото тримесечие, което е малко повече от миналата година (72.3 милиона евро). Положителното развитие на продажбите в проектния бизнес, с увеличение на продажбите с 3.5 милиона евро или 41.2%, и с търговци на дребно (3.1 милиона евро или 15.3%) допринесе значително за това. Дивизията „Хранене и лайфстайл“приключи с оперативен резултат (EBIT) от 4.1 милиона евро, което е по-ниско от предходната година поради специални приходи от лицензи през 2024 година.

Инвестиции през първото тримесечие на 2025 г.

През първото тримесечие групата Villeroy & Boch инвестира общо 6.5 милиона евро в имоти, машини и оборудване, както и в нематериални активи. Основният фокус и за двете бизнес дивизии беше модернизацията на производствените процеси, особено в заводите в Германия, Египет, България и Тайланд.

Перспективи за 2025 г.

Групата Villeroy & Boch започна 2025 г. със солиден портфейл от поръчки. В сравнение с края на декември миналата година, получените през първото тримесечие на 2025 г. поръчки доведоха до общо увеличение на входящите поръчки с 23.1 милиона евро до 195.1 милиона евро. Това се дължи главно на важни за пазара нови продукти, представени успешно на двете водещи търговски изложения Ambiente и ISH през първото тримесечие. Въз основа на бизнес резултатите през първото тримесечие, Управителният съвет на Villeroy & Boch AG потвърждава прогнозата си за цялата 2025 година.

villeroy boch chasha

Групата Villeroy & Boch е един от водещите световни доставчици на премиум продукти в секторите „Хранене и лайфстайл“ и „Баня и уелнес“. Компанията, основана през 1748 г. и с централен офис в Метлах, Германия, е символ на иновации, дизайн и качество. Със силното си портфолио от марки и своите два основни бранда Villeroy & Boch и Ideal Standard, в групата работят над 12 000 служители в около 140 страни по света.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Смятате ли, че отхвърленото от КС искане за провеждане на референдум за еврото ще намали доверието в българските институции?

Подкаст