С такса смет идва нов административен товар за гражданите

Проблемът с начина на изчисляване на такса смет в големите градове все удря на камък. Затова подобни гледки са всекидневие.

Поради ново пресмятане на такса смет до 30 юни 2018 г. всеки собственик на жилищен имот ще трябва да декларира в общините колко души го обитават. Това става ясно от внесените от Министерския съвет в парламента промени в Закона за местните данъци и такси. С поправката от 1 януари 2019 г. се променя начинът на формиране на такса смет. Уведомление в общините трябва да подадат и собствениците на нежилищни имоти, които се облагат с такса битови отпадъци.

Основната промяна в закона е отпадането на данъчната оценка на имотите като база за начисляване на налога и въвеждането на принципа "замърсителят плаща". Цената на поддържането на чистотата в населените места ще зависи основно от количеството изхвърлени отпадъци, а не от стойността на жилището.

Законопроектът обаче предвижда още една опция за формиране на такса смет – на база броя живеещи в имота. Затова собствениците ще бъдат задължени да уведомят общината колко души в техните жилища са "ползвателите" на услугата сметосъбиране, сметоизвозване, третиране на отпадъка и поддържане на чистотата на териториите за обществено ползване.

Авторите на законопроекта – Министерството на финансите, признават, че това ново задължение е допълнителна административна тежест за гражданите и бизнеса.

Как ще става декларирането, ще бъде описано в специални наредби на общинските съвети по места.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Подкаст