Първите електрически автомобили не предоставяха на феновете си почти никакъв избор. Получавате или компактна, но леко "дървена" кола, или опразвате всичките си банкови авоари за луксозен и скъп модел. Но тези дни са безвъзвратно отминали.
На пазара вече се предлагат десетки различни хибридни EV и plug-in модели. Те варират от изцяло автоматичния електрически Smart Fortwo, през хибридните миниванове на Chrysler Pacifica до полукамионите с електрическа добавка. Може да се каже, че за пръв път има истинска конкуренция в бранша. Представяме ви най-добрите и най-скъпите хибриди на 2019-а.
2019 Honda Insight – от 22 830 долара
Номерът да стъпиш на масовия автопазар е да не казваш на купувачите, че ще получат хибридна кола. Такава изглежда е стратегията за третото поколение на Insight от Honda – хибрид, който иска да преминеш на електричество, без да го осъзнаваш. Няма нищо, което да ви отблъсне в дизайна на Prius, нито пък се налага да го включвате в контакта всяка вечер.
Insight е балансиран хибрид, който може да се кара на ток през по-голямата част от времето, Разчита се на газ, само когато "скочите" на педала. Автомобилът създава познатото усещане за обикновен компактен седан. Той е един от най-тихите модели в своя клас, и включва активно потискане на шумовете, за да не допуска звукови аномалии. Honda е подобрила и характеристиките за безопасност, като е изработила системи за аварийно спиране, за смекчаване ефекта от неравности на пътя и за задържане на правата линия. Insight постига всичко това със смайваща икономичност – разход от 4 на 100 газ на градско шофиране.
2019 Hyundai Ioniq – от 29 500 долара
Предвестник на бъдещите автомобилни проекти, Ioniq е замислена от самото начало като кола, която ще тества няколко различни електрифицирани концепции. Предлага се в три версии: като изцяло електрически автомобил, като хибрид – на газ плюс батерия, и като plug-in хибрид.
Многофункционалният хечбек има диапазон от 200 км. на ток, харчи около 5 на сто като хибрид и се очаква да измине около 50 км., преди газовият двигател да се включи в хибридната версия. Всички разновидности на Ioniq идват с екстри като 7-инчов сензорен екран и поддръжка за Android Auto и Apple CarPlay.
2019 Ram 1500 – от 31 700 долара
Пикапите не са известни с това, че щадят околната среда и Dodge Ram 2019 няма да промени това впечатление. Затова пък е налице интелигентно използване на електричеството, за да се подобри производителността и да се "изтискат" още няколко километра в час. Dodge eTorque със стандарт V6 и опция за V8 двигател представлява мека хибридна система. Използва се 48-волтов двигател/генератор и 430-ватова литиево-йонна батерия. В съчетание със стандартния двигател с вътрешно горене, автомобилът получава "помощ" при по-ниските скорости.
Истинското предимство е, че рестартирането на двигателя почти се елиминира от автоматичната система за спиране, проектирана да спестява гориво. Системата запълва паузата, която може да възникне при обикновените газови модели, когато отново превключите на газ.
Tesla Model 3 – от 35 000 долара
Основният източник на безсънието на Илон Мъск -Tesla Model 3, първоначално беше засегнат от производствени проблеми. Въпреки това, изглежда, че автомобилът най-накрая се превърна в реалност и все повече модели летят по магистралите. Трябва да отдадем дължимото на Мъск – този автомобил е предизвикал повече вълнение от всеки друг EV или хибрид досега. Въпреки, че е достатъчно изтънчен, Model 3 е предназначен за средната класа.
Чистият електромобил може да пропътува до 350 км. с едно зареждане със стандартната батерия. Той е обемен и с по-овални форми от модел S на Tesla, но цената му е наполовина. Колата е с вградено предупреждение за периметъра, централно монтиран 15-инчов сензорен екран и обещаващи софтуерни опции, които ще се надграждат в бъдещето.
2019 Mitsubishi Outlander PHEV – от 35 535 долара
Нормалните електрически SUV-та все още не са достатъчно достъпни, но има и изгоден хибриден електрически автомобил. Това е Outlander PHEV, който е цар на тежките пътища и зимното шофиране. Кросоувърът на Mitsubishi използва два електродвигателя и 2-литров газов двигател за системата за задвижване на четирите колела. Когато автомобилът е в изцяло електрически режим, очаквайте да получите около 50 километра бонус.
С Outlander PHEV няма да се тревожите дали ще стигнете до следващата бензиностанция. Но ако се движите без електричество, SUV-то може да работи и в режим "зареждане на батерията". При тази настройка газовият двигател буквално се превръща в зарядно. А за онези, които се оплакват, че вградените навигационни системи скоро няма да са актуални, Outlander е измислил картографиране и навигация само чрез свързан смартфон.
Volvo XC60 T8 – от 53 895 долара
Volvo e най-агресивният традиционен автомобилен производител, когато става въпрос за електрификация, благодарение и на ангажимента на компанията да предложи цяла еко линия до края на 2019-а. Ако хибридът XC60 е знак за това, което предстои, купувачите трябва да са обнадеждени. Кросоувърът е със задвижване на всички колела, великолепна 9.3-инчова система за управление с тъчскрин и отлични технологии за безопасност, включително полусамостоятелно шофиране.
Volvo може да постигне до 40 км. на електричество, но е за предпочитане да оставим автомобила да работи в автоматичен режим. С комбинираната мощност на XC60 от 400 к.с., колата може да ускори от 0 до 100 км/ч за по-малко от 5 секунди.
Jaguar I-Pace – от 69 500 долара
I-Pace е първият чист електрически автомобил на Jaguar – кросоувър със стил, издръжливост и сексапил. Оборудван е с два електрически двигателя и акумулаторна батерия с водно охлаждане с мощност 90 kW. Така се получават впечатляващите 394 конски сили. Той може да превози вас и компанията ви на почти 400 км., преди да спрете за зареждане. Ще вдигнете от 0 до 100 км. в час за 4.5 секунди, една идея по-бързо от Tesla Model X 100D.
"Джагът" разполага с множество специални технологии. Включително система на окачване, която ще намали височината при каране с около 2 см., когато надвишите 100 км/ч, или ще я вдигне с 5 см. на "черен" път. Удобствата са в изобилие – Bluetooth бутонът превключва автомобила към вашите лични настройки, докато приближавате към него. А I-Pace "научава" предпочитанията ви за радиостанциите и температурните настройки.
2019 Porsche Panamera 4 E-Hybrid – от 100 650 долара
Да си електрически не означава само да си "зелен". Това може да включва и повишаване на производителността. Вижте Porsche Panamera 4 E-Hybrid, който повече прилича на автомобил от Формула 1, отколкото на семеен седан. Това е plug-in хибрид, което означава, че Panamera може да работи на чиста електроенергия за около 50 км., преди да премине към своя мощен битурбо, 2.9-литров V6 двигател.
Porsche-то е по-добре да се използва в комбинация от електричество и газ – режим, осигуряващ безпроблемно 462 конски сили. Типичното превъзходно управление на автомобила се допълва от разчупен, но изискан интериор. Електронната система на Panamera винаги ще ви напомня за най-близкия паркинг или бензиностанция.
Jaguar E-Type Zero
Този автомобил е толкова красив, че е попаднал дори в Музея на модерното изкуство. Класиката от 60-те Jaguar E-Type получи електрически ъпгрейд, благодарение на принц Хари и съпругата му Меган Маркъл. Кралската двойка подкара тунингован E-Type на един от сватбените си приеми пред фотоапаратите на папараците и подлуди всички автоманиаци. Поради огромния интерес, отдел Jaguar Classic в компанията реши да произведе лимитирано количество електрически E-Types.
Елегантните автомобили ще разполагат диапазон от около 270 километра, благодарение на батерия от 220 киловатчаса. Очаквайте спортната кола да има максимална скорост от 240 км/ч, а вероятно и по-добро ускорение от оригинала. Цените не са обявени, така че автомобилите вероятно няма да се покажат по шоурумите преди следващата Коледа. Но едно нещо е сигурно: когато Jaguar E-Type Zero се появи в пълния си блясък, това ще бъде най-красивият електромобил на пътя.