bTVе била най-гледаната телевизия през миналия месец. Новините, комедийните програми и филмовите й заглавия заемат първите места на класацията Топ 50 за ноември на пийпълметричната агенция GARB Audience Research, която единствена измерва тв предпочитанията на българите. bTVе с 38 места, като окупира изцяло първите 22.
Електронната медия отново е безспорен лидер в новинарските и актуални предавания. Обедните, следобедните, централните и късните емисии на bTV Новините са на престижни позиции. Средно около 1.5 млн. души всеки ден гледат емисията в 19 часа. Предаването привлича съответно с 1.1 и 1.2 млн. повече зрители от централните новини на Нова тв (19 часа) и БНТ 1(20 часа). Емисията По света и у нас на държавната медия въобще не присъства в класацията, а рейтингът на Календар на Нова тв е 5.93 процента.
Актуалните предавания Тази сутрин, Тази събота и Тази неделя се изкачват през ноември още по-нагоре. Сутрешният блок с водещи Ани Цолова и Виктор Николаев привлича над 420 000 зрители повече от конкурентните по Нова и БНТ. Средният рейтинг на Тази сутрин е 7.44 процента. Данните показват също така, че телевизията на медийния концерн CME е лидер сред зрителите и през уикенда. Оказва се, че за кратко време водещата Лора Крумова е успяла да срази конкуренцията на Нова тв. През миналия месец Тази събота е била гледана от 418 093 души, а Тази неделя от 493 855. През ноември 4-те предавания на Карбовски директно са били предпочетени от 385 934 души и заемат последното 50-о място в класацията с рейтинг от 5.34 процента. Станция Нова на продуцентите Иван Христов и Андрей Арнаудов пък е някъде под чертата. Единственото друго класирало се публицистично предаване на Нова тв е На четири очи с 391 537 зрители и рейтинг 5.42 на сто. А седмичното политическо издание Панорама на БНТ е с ниска гледаемост и го няма в подреждането.
Излъчваните от bTV български сериали – Домашен арест, Столичани в повече, Стъклен дом и Седем часа разлика, са сред най-гледаните 15 заглавия. Единствено те намират място в класацията, като лидер е Домашен арест, докато продукциите на конкурентните медии – Етажна собственост (Нова тв) и Под прикритие(БНТ1), остават извън 50-те най-гледани програми за ноември. Домашен арест измести от първото място досегашния номер 1 – Листопад.
В Топ 50 намират място и сутрешни развлекателни предавания на bTVкато Кухнята на Звездев(6.43 %), Модерно(5.52%) и Търси се…(7.01%).
Безспорен първенец сред развлекателните програми е Комиците с 19.85%, следвано от Пълна лудница с 15.65 %, Море от любов – 13.46%, Нека говорят с Росен Петров – 10.86% и Шоуто на Слави с 10.68 процента. Излъчваното в полунощ предаване за тв гафове Господари на ефира е гледано от 452 769 души и има рейтинг от 6.27 на сто. Държавната телевизия присъства в подреждането с Шоуто на канала със 7.73 процента. Агресивно рекламираното предаване на Нова тв X Factor е било гледано през миналия месец от 414 472 души.
От филмите най-голям интерес е предизвикал Последният воин (bTV) с 18.87% рейтинг, следван от Сватбен лиценз (bTV) – 12.04%, Срок на влюбване (bTV)- 9.31%, Бандитки (Нова тв)- 8.33 % и Текст и музика(bTV)- 8.23 процента.
В месечната класация на GARB не е намерила място нито една публицистична изява на TV7. На 45-о място е единствено прякото предаване на футболната среща между ЦСКА и Лудогорец, което е било гледано от 403 329 зрители. Според данните на пийпълметричната агенция рейтингът на сутрешния блок на TV 7 Бодилник за периода 1 септември – 10 ноември е 0.36 на сто. На среща с Люба Кулезич пък има рейтинг от 0.7 процента. Ще се въздържа от коментар на данните, заяви по този повод шефът на Новини и актуални предавания в TV7 Николай Бареков. По думите му в най-скоро време ръководството на медията ще има позиция по въпроса.
nbsp;
nbsp;
Сериозен ръст на рекламните приходи отбелязва медийната група на bTV от началото на годината. Лидерството й в месечните пийпълметрични класации логично води и до първото й място по приходи от реклама. За цялата 2010-а постъпленията й от тази дейност са 217 млн. лв., а за периода 1 януари – 30 октомври 2011-а тя е получила 236 144 149 лева.
На второ място е Нова тв със118 090 293 лв. срещу 132 млн. лв. година по-рано.
Освен че получи държавна субсидия от 60.1 млн. лв. и допълнителни бюджетни средства в размер на 6.2 млн. лв. за погасяване на стари дългове, в касите на БНТ са постъпили и 6 661 616 лв. от реклама. За същия период постъпленията от тази дейност на TV 7 са 6 504 375 лева.