Палят коли неясно защо

Migration Image

Среднощните палежи на коли целят дестабилизация на ГЕРБ-ерското управление, на прицел може да е конкретно Министерството на вътрешните работи.

Модата на палежите идва от Запад

Няма заговор на застрахователите, за да вдигнат търсенето на Каско застраховките. Това са трите основни мнения, около които се обединяват застрахователите в България в наша анкета.

Паленето на коли е мода. Автопироманията излиза на показ със същата цикличност, както модата в дрехите и обувките. Справка на БАНКЕРЪ показа, че през лятото на 2009 г. за десетина дни у нас е драсната клечката на 14 коли, предимно от среден клас. Тогава преобладаващото мнение е било, че опожаряването на возилата най-често се прави с цел застрахователна измама. От началото на 2009 г. цената на употребяваните автомобили е спаднала рязко, докато през 2008 г. застрахователната им стойност е била реална, обясниха застрахователите днес. Те дадоха пример с кола, която през 2008 г. е струвала 10 000 лв. и на тази сума е застрахована. След настъпването на кризата и резкия спад в цените на автомобилите през лятото на 2009 г. собственикът на кола в най-добрия случай може да я продаде за около 6000 лева. С други думи, се е обезценила почти наполовина и това веднага препраща към мотивацията на собственика й да прави пълна застраховка.

За част от сегашните палежи, които гонят 50, също се предполага да са свързани със застрахователни измами. Самите застрахователи избягват да го кажат гласно, но не го изключват.

Заразителният пример на първите палежи и безпомощността на полицията да реагира адекватно дадоха храна за всевъзможни хипотези. И във всички има някакво основание. Може да се прави от мъст, може да е за отклоняване на вниманието от разследването на други престъпления, може да са пиромани или асоциални субекти.

Палежите на коли не са роден патент. На 5 ноември 2009 главният прокурор на Париж Ив Бот съобщава, че през предишната нощ във Франция са изгорени 897 автомобила. Вярно, това става при безредиците, започнали от предградието на френската столица Клиши , но и през миналата година във Франция са били подпалени 48 000 коли. Тази година сцена на нощната огнена радост по паркингите е Германия.

nbsp;

Ето и част от отговорите на импровизираната анкета на БАНКЕРЪ:

nbsp;

Данчо Данчев, изпълнителен директор на ЗАД Виктория, председател на Асоциацията на българските застрахователи:

Абсурдна е версията, че това е работа на застрахователите. Няма колективно решение на дружествата да се палят коли, за да се вдигне обхвата на застраховката Каско. За мен по-скоро става дума за опити да се дестабилизира държавата.

nbsp;

Асен Христов, председател на надзорния съвет на Еврохолд:

Моето мнение е категорично: Някой иска да дестабилизира политически страната, като нагнети напрежение. Това е.

nbsp;

Доц. Стоян Проданов, изпълнителен директор на ЗД Бул инс:

Единствено версията, че става дума за война между застрахователи, за мен е абсурдна. Мисля, че е или социален, или психологически феномен. Четири от изгорелите коли са застраховани при нас и веднага плащаме щетите, защото злоумишленото запалване от трето лице е в основното покритие на застраховката ни Каско .

nbsp;

Стефан Софияянски, изпълнителен директор на ЗК ЛЕВ ИНС:

Най-вероятно става дума за пиромани. Нормални хора едва ли го правят. Част от по-старите коли не са застраховани. От тези с Каско – те чакат обезщетения от почти всички компании, и от нас в това число.

nbsp;

Николай Здравков, управляващ съдружник в Ай Енд Джи Иншурънс брокерс и председател на УС на Българската асоциация на застрахователните брокери:

Моето мнение е, че става дума за голяма социална група, която се заиграва с Министерството на вътрешните работи.

nbsp;

Орлин Пенев, главен оперативен директор и изпълнителен вицепрезидент на Алианц България Холдинг:

Няма никаква систематика засега, а без да имам информация, не бих се наел да изказвам предположения.

nbsp;

Румен Георгиев, изпълнителен директор на ЗАД Армеец:

Моята версия е съвсем ясна: Става дума за модерен начин на протест. В момента ме заварвате във Франкфурт и трябва да ви кажа, че палежите в Германия продължават. Това, което засега се знае е, че палят природозащитници и хора, които се борят със социалното неравенство. Преди Германия палеха във Франция, сега модата се пренесе и в България.

nbsp;

Атанас Табов, председател на УС на Националното бюро на българските автомобилни застрахователи:

За мен това е мода, дошла от Запада. Изключвам застрахователи да го организират, за да вдигат търсенето на автокаско. Полицията скоро ще разбере и ще го обяви публично.

nbsp;

Юрий Тодоров, председател на УС на Асоциацията за застрахователна сигурност:

Става дума за инспириран нарочно от определени сили опит да се дестабилизира държавата.

nbsp;

nbsp;

nbsp;

nbsp;

nbsp;

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Ще помогнат ли необозначените полицейски автомобили, които МВР планира да купи, за по-добрия контрол на агресивните шофьори?

Подкаст