Хибридите остават скъпи за българина

Концепцията на китайските автомобилопроизводители e хибриден агрегат

Високите цени на петрола и кризата, намалила драстично доходите на повечето българи, би трябвало да доведат до по-голям интерес към предлаганите у нас хибридни автомобили. Тяхната цена обаче остава твърде висока за страна с годишни продажби на около 20-22 хил. нови коли, от които за последните пет години хибридите са между 80 и сто и двадесет.

Безспорния лидер в България сред хибридните и електрическите автомобили е моделът Приус на Тойота.Японската марка предлага на нашия пазар четири хибридни модела, като цената им тръгва от 51500 и достига до 64660 лева.

Електрическият iOn на Пежо също е възможност, само че тя струва от 68 800 до 69300 лева. С едно зареждане колата изминава 150 км, а батерията трябва да остане поне 30 минути в заряден режим за постигане на 80% от мощността си и около 6 часа за пълен капацитет.

В последните две години като че ли все повече се търсят хибридите на Лексус, коментират хора от бранша. Според тях луксозната марка се котира добре сред клиентите с повече финансови възможности. Цените на четирите й хибридни модела, внасяни у нас, започват от 54000 лв. и достигат до 179000 лева. Най-скъпа е ултралуксозната и мощна лимузина LX, която харчи по 9.3 л на 100 км при максимална скорост от 250 км в час. С най-малък разход е моделът CT с разход 3.8 литра на 100 километра.

Бъдещето е на хибридните и електрически коли, изтъкват експертите. В САЩ интересът към тях непрекъснато расте въпреки цените. Съдейки по последните съобщения от отвъд Океана, дилърите на Форд вече са започнали приема на заявки за новия хибриден модел C-MAX Hybrid, пълната спецификация на който все още не е публикувана. Най-главното – цената на автомобила започва от 25995 щ. долара, което е с 500 долара по-ниско от базовата цена на конкурента в класа – Тойота Приус.

В нашата страна хибридните и електроавтомобилите могат да имат успех, ако цената им е около 20000 лева.Това е възможно при серийно производство на някои по-евтини марки на от китайски или индийски производители. Вече има концептуални модели на Тата и китайския Great Wall, който има и завод в България и при серийно производство те ще струват около 10000 щ. долара. При такива цени хибридите може да си отвоюват дял от продажбите на 10-15% от продажбите на всички нови автомобили, прогнозират специалистите.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Очаквате ли, че след връщането си в Белия дом, Доналд Тръмп наистина ще прекрати войната в Украйна?

Подкаст