Купуваме нови влакове през 2014 г. с пари от Брюксел

Migration Image

Нови пътнически влакове ще бъдат купени през 2014 г. с европейско финансиране. Това става възможно след като министърът на транспорта информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски предложи БДЖ bdquo;Пътнически превозиldquo; да стане бенефициент по приоритетна ос 5 на Оперативна програма bdquo;Транспортldquo;. bdquo;Нашата страна трябва да положи усилия да модернизира и извади от тежката криза своя железопътен транспортldquo;, заяви Московски по време на Комитета за наблюдение на европейската програма. По думите му един от механизмите за модернизация на БДЖ е закупуването на нов подвижен състав, което може да стане чрез структурните фондове на ЕС.

bdquo;Заедно с инвестициите в железопътната инфраструктура, купуването на нови влакове ще даде съвсем нов европейско облик на българската железницаldquo;, каза Московски. Компанията започва подготвителни действия, за да може в началото на следващия програмен период 2014-2020 да проведе тръжната процедура за купуване на нови влакове. bdquo;Надявам се сроковете да бъдат съкратени и БДЖ да успее да направи търговете още следващата годинаldquo;, каза още Московски.

Представителите на Европейската комисия подкрепиха българското предложение за включване на БДЖ bdquo;Пътнически превозиldquo; като бенефициент на програмата. bdquo;Ще дадем възможност на компанията да се възползва от европейското финансиране и да се превърне в модерна и работеща структураldquo;, каза Йорон Ван Ол от дирекция bdquo;Регионална политикаldquo; на Еврокомисията. По думите му този проект ще стабилизира БДЖ.

Екипът на транспортното министерство усилено през последните месеци за проучване на възможностите за получаване на европейско финансиране за нов подвижен състав. Проведени бяха срещи с експерти от инициативата Jaspers, които дадоха препоръки и изразиха готовност за дългосрочна техническа помощ на министерството. В процес е проучването и на европейския опит при подготовката и изпълнението на подобни проекти.

На Комитета за наблюдение беше решено да започне и строежа на столичното метро до от Младост 1 до Бизнес парка. ldquo;Това става възможно благодарение на спестените средства от проведени тръжни процедуриldquo;, заяви Московски. По думите му до сега са спестени около 55 млн. евро, които могат да бъдат инвестирани в новата линия. Отсечката ще има 3 станции, дължината й е около 2,8 км и ще бъде изградена до края на програмния периодldquo;, допълни министърът.

От bdquo;Метрополитенldquo; ЕАД съобщиха, че вече са във финална фаза по изграждането на отсечката от Обеля до бул. Черни връх, а пусната в експлоатациия линия между кв. Младост и Цариградско шосе надхвърля прогнозите за превозени пътници. bdquo;През последния месец са били доставени и първите 2 метровлака, които бяха закупени със средства от програмата, като предстои останалите да бъдат поетапно приеманиldquo;, каза инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на bdquo;Метрополитенldquo;.

nbsp;

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Очаквате ли цените на имотите да се повишат още след влизането ни в еврозоната?

Подкаст