Футболът раздвижи пазара на телевизори

Търсенето на нови телевизори около големи спортни изяви нараства значително.

Около провеждането на големи футболни първенства – световни и европейски, продажбите на телевизори, у нас по традиция се увеличават. Тази година не прави изключение и неслучайно големите вериги за техника заложиха през последните два месеца на промоции и реклами именно за тази техника. Според продавачи от голям магазин в столицата през април и май има ръст на продадените телевизори с около 30% в сравнение с първите два месеца на годината. Основната причина за това е цената – телевизори от ново поколение с големина на екрана от 81 до 107 см вече струват под 900 лв. на дребно. При това повечето вериги предлагат безлихвен лизинг от 10-12 месеца, и то в периода на най-голямото търсене – от средата на май до края на юни. Така на практика, ако приемникът струва 1200 лв., ще го получите за 120 лв. първоначална, след което ще давате по още толкова всеки месец до изплащането му. Друга актуална промоция е безплатна кабелна телевизия, която предлага и HD програми, включително и за мачовете от европейското първенство. Като стойност тази екстра не е голяма – около 60 лв., но също влияе при избора, казват продавачите. Нова възможност за клиентите е и удължената гаранция при повечето апарати от средния и високия клас – тя вече е пет години и включва не само евентуалната подмяна на части, но и труда на сервиза.

Най-купувани в последните месеци са средният клас телевизори – с големина на екрана от 66 до 81 сантиметра. Цената им е 400-700 лв. в зависимост от марката и модела. Има и отделни предложения за 280-350 лв. при по-малките екрани, но те по-рядко попадат в полезрението на купувачите.

Високият ценови клас включва ново поколение 3D телевизори, чиято технология е рекламирана като премахваща трептенето от очилата и предоставяща пълен комфорт при гледането. Новост е и липсата на необходимост от зареждане на очилата, както и широкият ъгъл на видимост, който позволява повече хора да гледат едновременно с еднакво качество картината. Цените на тези приемници обаче са доста високи – от 2000 до 4500 лева. Затова пък към основната покупка има и много допълнителни подаръци. Най-често това са конзоли за игри, както и задължителните 4 или 5 броя очила за гледане.

Търговци изтъкват, че днес поведението на клиентите е много разумно. Повечето си купуват телевизор най-малко за пет години, затова смятат, че не си струва да се избира най-ниският икономичен клас и марка, която очевидно е наблегнала на ниската цена. Значителна част са и на мнение, че не е необходимо да се гони и скъпият премиерен клас. Като правило новата серия само след година преминава в по-ниска категория и като цена, и като качество. Затова и повечето покупки са именно в средния клас масови телевизори с цени от 700 до 900 лв. при екран от 66 до 107 сантиметра.

За дванайсетина месеца най-новите модели поевтиняват средно с 30%, обясняват ангажираните с тази търговия. Така например LED телевизор Тошиба с екран от 102 см преди година струваше 1250 лв., а сега може да се намери за 970 лв., и то с някои подобрения и по-добро качество на картината. Напоследък екраните стават все по-големи и вече на нашия пазар има такива от 117 и 140 сантиметра. Но цената на най-големите е около 3000 лв., независимо кой е производителят.

В следващите два месеца интересът на купувачите към телевизори ще се запази, убедени са представители на специализираните вериги. Те очакват до края на юни да продадат с 30-35% повече приемници от средния клас в сравнение със същият период на 2011-а. След това обаче прогнозите са за спад в търсенето.

nbsp;

nbsp;

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Очаквате ли, че след връщането си в Белия дом, Доналд Тръмп наистина ще прекрати войната в Украйна?

Подкаст