Диференцираният минимален доход за отопление се увеличава с 15 лева за всички 16 рискови групи от хора в неравностойно положение. Това съобщи Министерство на труда и социалната политика. С промяна в наредбата обхватът на програмата ще се увеличи с около една четвърт. Предвижда се до приемането на нов размер на помощта в зависимост от цената на електроенергията за битов потребител в началото на отоплителния сезон (1 ноември 2013 година), целевата помощ за отопление да бъде в 65.72 лв. месечно. След приемането на новия размер на помощта ще се издават изменителни заповеди, а изравняването на отпуснатите суми ще става при отпускането на втория транш на помощта.
Няма промяна в другите условия и критерии за достъп до целева енергийна помощ. Увеличението на пенсиите от 1 април 2013 г. също няма да бъде пречка за хората, които са получавали помощи през изминалия отоплителен сезон.
За отоплителен сезон 2012/2013 г. отпуснатите 210 711 целеви помощи . Месечният размер на помощта за посочения период е 65.72 лв., а за целия отоплителен сезон – 328.60 лева.













