Айви Ледбетер Лий (16 юли 1877 г. ndash; 9 ноември 1934 г.) е един от основоположниците на модерните връзки с обществеността заедно с Едуард Бернайс.
Първо учи в Емори Колидж, а след това завършва Принстън. Работи във вестник като репортер и нещатен дописник. Докато работи в екипа на Демократичната партия по време на кандидат-президентската кампания на съдия Алтън Паркър срещу Теодор Рузвелт, се запознава с Джордж Паркър. През 1904-а двамата основават едва третата в САЩ фирма, която се занимава с връзки с обществеността и която се казва Паркър и Лий.
Фирмата просъществува по-малко от четири години, но през това време Лий се утвърждава като един от пионерите в теорията на връзките с обществеността. През 1906 г. в статията Декларация на принципите той разгръща своите идеи относно концепцията, че специалистите по връзки с обществеността носят отговорност към обществото, която е значително над самото задължение към клиента.
След катастрофа с Пенсилванските железници през същата година Лий публикува съобщение, което е считано за първия официален презрелийз. В него той убеждава железопътните компании да разкриват информация на журналистите преди да са я получили от трети лица. През 1919 г. Лий основава консултантската фирма Айви Лий и Съдружници. Три години след това той той започва работа в Пенсилванските железници, ставайки първият специалист по връзки с обществеността, който да заема административна длъжност.
Айви Лий е бил съветник на Джордж Уестинхаус, Чарлз Линдберг, Джон Дейвис, Ото Кан и Уолтър Крайслер. На 9 ноември 1934 г. Айви Лий умира в Ню Йорк на 57-годишна възраст.
Много историци определят Лий за основоположник на модерните кризисни комуникации. Негов основен конкурент в новаторския PR е Едуард Бернайс.
През 1914 година Айви Лий въвежда PR в много по-голям мащаб, когато е поканен от Джон Рокфелер младши да представлява семейството му и компанията Стандарт Ойл (да излъска семейния имидж), след бунтовете във въглищните мини в Колорадо, познат като Клането в Лудлоу. От тогава той вярно служи на семейство Рокфелер и техните корпоративни интереси, като взима и силно участие в Рокфелер център. Всъщност той е сред първите, които предлагат на Рокфелер младши да даде на комплекса собственото си фамилно име.
Лий става член на Съвета за чуждестранни отношения в САЩ при създаването му през 1921 г. в Ню Йорк.
Айви Лий предлага инструкция на Стандарт ойл за общуване с обществото чрез медиите: Казвай истината, защото рано или късно обществото ще я разбере така или иначе. И ако обществото не харесва това, което правиш, промени политиката си и прави това, което искат хората. Айви Лий е считан за баща на модерния PR заради неговата обществена кампания от 1913-1914 г., когато той успешно лобира за повишаване на таксите за железниците пред неохотното федерално правителство.
Лий следва своята философия последователно, наричана от някои двупосочна улица – да помага на клиентите да се вслушват в общественото мнение и да комуникират чрез съобщения с тяхната аудитория. Като практик обаче Айви Лий често се ангажира с еднопосочна пропаганда от името на клиенти, презрени от обществото.
Малко преди смъртта му, Конгресът на САЩ разследва работата му в нацистка Германия за скандалната компания IG Farben.