Създадоха най-голямата рекламна агенция в света

Шефовете на Publicis Морис Леви (вляво) и на Omnicom Джон Рен

Френската компания Publicis Groupe SA и американската Omnicom Group Inc. се сляха и образуваха най-мащабната рекламна агенция в света. Publicis Omnicom Group ще се превърне в основен конкурент на досегашния лидер на пазара – британската WPP, като стойността й ще бъде на над 35 млрд. долара.

Новосъздаденото дружество ще има двама изпълнителни директори – досегашните шефове на Publicis Морис Леви и на Omnicom Джон Рен. Всяка от двете фирми ще е с по 50% дял. Компанията ще има офиси както в Париж, така и в Ню Йорк и в нея ще работят над 130 000 души. Според прогнозата на ZenithOptimedia част от Publicis, рекламният пазар в света може да се увеличи тази година с 5% – до близо 544 млрд. долара.

Publicis и Omnicom контролират известни имена в рекламния бранш като Leo Burnett, Saatchi amp; Saatchi, DigitasLBi, BBDO Worldwide,TBWA Worldwide и DDB Worldwide Communications Group.

Сферите на комуникацията и маркетинга се промениха драстично в последните години. Това включва развитието на нови медийни гиганти, експлозията от различни данни, размиването на ролите на различните играчи и цялостните промени в поведението на потребителите, изтъкна Морис Леви. Според него сливането на фирмите ще е от полза за клиентите, защото ще им осигури много по-голямо предлагане на аналогови и дигитални услуги. Притежателите на дялове в Publicis ще получат толкова акции в новата компания, колкото са имали досега, както и специален дивидент от 1 евро на акция. Собствениците от Omnicom пък ще получат 0.813 дял от сегашните си книжа плюс специален дивидент от 2 долара на акция и допълнителни плащания на всеки четири месеца. Сделката ще приключи окончателно до март 2014-а и се очаква да донесе на двете фирми 500 млн. долара.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Подкрепяте ли отварянето на държавни магазини в пощите?

Подкаст