Програма Транспорт дава 3 млн. лв. за офиси

Ремонтът на четвъртия етаж на тази сграда няма да е лесна задача за изпълнителя.

Над 3.3 млн. лв. европейски пари ще бъдат похарчени за нови офиси на чиновниците, занимаващи се с оперативна програма Транспорт. Обществената поръчка за избор на изпълнител бе обявена преди дни и се очаква тя да предизвика много голям интерес заради сериозната сума.

Новото работно място ще е буквално на пъпа на София – на улица Гурко 6. На въпросния адрес се намира сградата на Централната поща, която е изградена още в началото на ХХ век, а непосредствено преди Втората световна война е основно преустроена. През 1978 г. е обявена за архитектурно-строителен паметник с категория от национално значение, апрез 1988 г. получава и статут исторически и художествен паметник на културата.Което пък означава, че са недопустими промени по фасадата, във височината и по застроената площ на сградата.

За сметка на това пък отвътре четвъртият етаж, заемащ над 3 хил. кв. м, буквално ще бъде изтърбушен. Ще се направи основен ремонт на покрива над офисите и ще бъде поставена вътрешна топлоизолация (за да не се нарушава изгледът на фасадата на сградата). Отделно ще бъдат прокарани нова електроинсталация, телефони, интернет и автоматизирана пожароизвестителна система, ще бъдат подменени и асансьорите. Контролът на достъпа пък ще се осъществява чрез електронни карти. Те трябва да са съвместими със системата, която вече работи в Министерството на транспорта. Когато работата бъде свършена, на етажа ще се нанесат служителите на дирекция Координация на програми и проекти, която е управляващ орган на програма Транспорт. За шефа на дирекцията ще бъде отделен кабинет с обща площ от 50 кв. м, а за тримата началници на отдели помещенията ще са по 15 квадрата. Освен това ще трябва да се подготвят и работни места за всеки служител от въпросните отдели, в които работят средно по 14 експерти. Поне засега обаче чиновниците ще трябва да почакат, защото заданието се предвижда да бъде завършено в рамките на 365 дни след избора на изпълнител.

За участие в процедурата ще бъдат допуснати български и чуждестранни фирми, както и обединения. Изискванията, които те ще трябва да покрият, обаче съвсем не са ниски. Всеки кандидат трябва да има общ оборот за последните три години (2010-2012) от поне 7 млн. лв. (без ДДС), а оборотът им от строителство, сходно с предмета на поръчката – да е не по-малък от 3 млн. лв. (без ДДС).

Всеки от кандидатите трябва да е вписан в Централния професионален регистър на строителя при Камарата на строителите в България и да има най-високата – първа, категория. Чуждестранните фирми пък трябва да представят съответен еквивалентен документ, издаден от компетентния орган в държавата, от която са.

От кандидатите се иска още да докажат, че разполагат със седем ключови експерти и особеното е, че един от тях трябва да има удостоверение от Министерството на културата, че може да извършва дейности, свързани с опазването на архитектурно- строителни културни ценности.

Строителят на новите офиси ще трябва да приеме и някои ограничения, наложени от спецификата на обекта. Основният проблем в случая е, че той се намира в централната градска част на София – в сграда, която, както казахме, е паметник на културата. Поради тази причина победителят в обществената поръчка ще трябва да внимава също за шума при работата си, за замърсяването от обекта, ще трябва да спазва ограниченията за паркиране и престой на превозни средства, както и да съблюдава изискванията за достъп на товарни автомобили в сърцето на столицата. И за капак, достъпът на служители на изпълнителя до обекта в извънработно време ще се осъществява, след като Министерството на транспорта одобри списък на лицата и техниката, пряко заети с изпълнението на ремонтните дейности.

Критерият за избор на победител ще е най-ниската предложена цена. Срокът за получаване на оферти и заявления за участие е 7 октомври, а ден по късно ще станат ясни и имената на участниците.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

След скандалите с кметовете на ПП очаквате ли още по-малка активност на следващите избори?

Подкаст