Уискито измъква Ирландия от финансовата криза

Migration Image

Износът на ирландско уиски се повишава, а все повече мултинационални компании инвестират във водещите марки – Jameson, Bushmills и Tullamore Dew, информира Файненшъл Таймс. Според прогнози на икономисти броят на спиртоварните ще се утрои през следващите пет години, пише още изданието.

Възраждането на уискито, познато още като водата на живота (от ирландски), е част от големия ръст в износа на ирландски храни и напитки, помогнал на страната да изплува от финансовата криза.

Интересът към ирландското уиски е огромен, особено в САЩ, Русия и Източна Европа. На 40 от общо 130-те пазара, на които се продава Jameson се отчита двуцифрен или трицифрен ръст в продажбите, коментира Питър Морхед, директор в Irish Distillers (чиято марка е Jameson).

През миналата седмица компанията на Морхед инвестира 200 млн. евро за разширяване на своята дестилерия в графство Корк, с което производствения капацитет ще се увеличи повече от два пъти за година. В същото време шотландската група William Grant amp; Sons, която придоби Tullamore Dew за 171 млн. евро през 2010-а, ще вложи 35 млн. евро в нова спиртоварна. Същото ще направят още дузина от производителите в страната.

Като цяло продажбите на ирландско уиски нарастват с 10.5 на сто през миналата година, по-бързо от всеки друг вид бренди, скоч, текила или коняк. Продажбите на спиртната напитка нарастват всяка изминала година от 2008-а насам.

Според Морхед ръстът се задвижва основно от променения вкус на потребителите в САЩ, където кафявите спиртни напитки стават все по-популярни сред младите. Подобна тенденция се наблюдава в Източна Европа и Русия, където все по-голям брой любители на алкохола предпочитат уиски или скоч, вместо водка, посочва още Морхед.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Смятате ли, че масовите назначения без конкурс в бордовете на държавните фирми трябва да продължават?

Подкаст