Само за два дни след приключване на туристическото изложение ndash; WORLD TRAVEL MARKET в Лондон – един от най-значимите форуми в световен мащаб, в Община Добрич са получени повече от 10 потвърждения, запитвания и предложения за съвместна работа, съобщиха от местната администрация. Всички те са от големи туроператорски фирми от Турция, Испания, Англия, Белгия и други, което само доказва потенциала на проекта за развитието на туризма в региона.
Представянето на Добрич не остана незабелязано и за българските туроператори. След проведените първоначални разговори предстои договаряне с един от големите наши туроператори.
На туристическата борса заедно с представители от 180 държави се представи и Община Добрич в рамките на проект Пъстрото лице на Добруджа, който се реализира в партньорство с общините Балчик, Добричка и Каварна, по Оперативна Програма Регионално развитие 2007 – 2013. Общината се представи за първи път със самостоятелен деск на националния щанд на България съвместно с 27 туристически фирми и общински администрации.
Вниманието на посетителите е било привлечено от атрактивните рекламни и информационни материали, представящи богатото културно наследство, древните традиции, оригиналната добруджанска кухня, красивата природа, кокто и възможностите за рекреативен туризъм в региона. На изложението са разпространени туристически пътеводител, диск с филми, презентиращи дестинацията и рекламни сувенири.
В рамките на изложението са представени разработените по проекта 15 туристически маршрута от новата дестинация Пъстрото лице на Добруджа. Те са предизвикали интереса на повече от 100 български и чуждестранни туроператори, с които са осъществени директни контакти. А към днешна дата са вече факт и първите резултати.
Пъстрото лице на Добруджа предизвика интереса и на представителите на National Geographic. В бъдеще този контакт би могъл да доведе до разширяване на възможностите за популяризиране на новата туристическа дестинация.
В момента се провеждат и предвежданите по проекта имиджови туристически форуми за представяне на продуктовото портфолио пред основните целеви групи – туроператори и туристически агенти, на туристическия бизнес, туристически информационни центрове на общините и професионални туристически, културни, исторически, природни и неправителствени организации, занимаващи се със свързани с туризма дейности.