БДЖ ще пусне 47 нови влака, каза за БНТ директорът на компанията Християн Кръстев.
С 5% ще поскъпнат билетите от началото на 2014 г. Още не е утвърдено от транспортния министър с колко ще поскъпнат търговските влакове.
Кръстев увери, че няма да има съкращение на персонала – той е достатъчно намален. Дори има места, където има нужда от още хора.
Той заяви още, че вчера е изпробвана системата за онлайн закупуване на билети и тя не е показала отклонения.
Кредиторите отново са поискали да им се плаща. До 14 декември трябва да платим 15 млн. лв., поясни Кръстев. В момента дълговете на БДЖ са 604 млн. Нямаме натрупани нови задължения, продължаваме да плащаме стари. За 10-годишния погасителен план смятам, че ще се справим със задълженията. Смятаме да увеличим пътниците, които ползват БДЖ. Парите в БДЖ, дадени от държавата, са реално за социални дейности ndash; за по-ниски цени на билетите за пенсионери студенти и пр., поясни директорът на БДЖ.
Той каза, че всички пътнически вагони, които в момента са в движение, са почистени. Качеството на услугата сме подобрили и като спазване на графика. Намалени са и закъсненията на влаковете.
Нови влакове ще бъдат закупени със собствени средства и с капиталовия трансфер от държавата за нов подвижен състав. За догодина в бюджета са заложени 30 млн. С тях ще бъдат закупени 30 броя електрически мотриси, и чак след това вагони. В програмата е предвиден ремонт на 130 вагона.
През ноември и декември2011 г., когато синдикатите протестираха, компанията е имала 76 млн. лв. по сметки, а не са плащали на кредиторите, каза Кръстев.
За финансирането на компанията Кръстев поясни, че старите мотриси в БДЖ трябва да се продадат, защото биват разграбвани – 40 стари мотриси ще бъдат продадени на търг. Те са оценени за 5,12 млн. лв.
Ще бъдат продадени и имоти на БДЖ. Европарите за догодина ще се дават само за жп инфраструктура.