Накарайте бъбривците в офиса да млъкнат

Migration Image

Във всеки офис има дърдорковци, които пречат на останалите да работят. Представете си, че отивате при колега, за да му изложите накратко мислите си по повод на нов проект. След 40 минути обаче вие продължавате да разговаряте, но вече за плановете за отпуск и за децата. Има ли мирен начин да приключите беседата с разговорливия си събеседник? Уйлям Хенсън, автор на книгата Bluffers Guide to Etiquette, предлага да наложите тон, който не толерира празното дрънкане: "Изпреварете дългите беседи на лични теми със сериозния си делови тон." Друга тактика е още в началото на разговора за посочите лимит на времето, което може да му отделите. Или бихте могли да помолите човека да ви отдели две минути, защото отивате на съвещание или делова среща. Добре е също да задавате конкретни въпроси, което предполагат еднозначен отговор.

Не чакайте човекът да дойде при вас, по-добре вие отидете до работното му място. "Много по-лесно е сам да си тръгнеш, отколкото да се отървеш от досаден гост" – твърди Питър Инглиш, треньор по персонална ефективност и автор на книгата Confidence Pocketbook. Той препоръчва: ако до работното ви място има празен стол, да сложите книжа върху него: "Така посетителите няма да се застояват. А ако искат да седнат, ще трябва да преместят всички книжа."

Според Инглиш не бива да се притеснявате от опитите за прекъсване на разговора. Вместо да кимате с глава и да се усмихвате в отговор на дългия монолог, вежливо прекъснете събеседника си или заемете затворена поза, която не предразполага към разговор.

Във всеки език има цял арсенал от дежурни фрази, които се произнасят в подобни случаи, напомня Джейн Кларк, бизнес психолог от Nicholson McBride: "Вие сте в правото си да кажете: "Извинете, но имам много работа" или "Бих си поговорил с теб, но трябва да завърша доклада си". Това са все начини за кротко приключване на разговора. А за да смекчите още повече ситуацията, усмихнете се и кажете, че с удоволствие бихте побъбрили в друго време.

Не забравяйте обаче, че колкото и да сте заети, не бива да прекъсвате всеки разговор, който възниква в офиса с колегите ви. "Хората правят бизнес с други хора. И дори да ви е много скучно, понякога си струва да пропилеете известно време в дърдорене" – казва Уйлям Хенсън. Според него "има компании, където деловите въпроси се решават за броени минути, а през следващите два часа хората разговарят за семействата си. В такива случаи е важно да промените отношението си към дискусията. Не си струва да съжалявате за изгубеното време. Вместо това помислете, че създавате отношения с човек, който ви е полезен.

Хората приемат подсъзнателно сигналите, които им изпраща събеседникът. Ако той демонстрира равнодушие, може да почувствате, че губите вяра в това, което казвате, и че вече не ви се иска да говорите. В такъв случай трябва да заявите: "Няма да ви задържам повече", съветва Хенсън.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

След "пренареждането" на мандатите и влизането на "Величие" в 51-ото Народно събрание, смятате ли, че има риск за кабинета?

Подкаст