Около 400 00 лева ще струват само аварийните работи по вдигането на влака, който дерайлира в събота. Тази сума трябва да се заплати, за да бъде възстановено движението там, каза в Стара Загора генералният директор на Национална компания “Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) инж. Милчо Ламбрев.
“Локомотивът вчера беше вдигнат. Днес един от вагоните е вдигнат и остават да бъдат вдигнати още 6 цистерни. Когато видим в какво състояние са, ще може да кажем окончателно какви са щетите от тази кражба”, допълни инж. Ламбрев.
По думите му, използван е нов вид скрепление в участъка Михайлово – Калояновец от жп линията Пловдив – Бургас – релсата е тип 60, което означава, че на 1 линеен метър релса теглото й е 60 кг. Досега работихме с релса тип 49.
Релси тип 60, масово се използват в Европа и новото скрепление дава по-дълъг живот на релсите и здравината им, допълни той.