Преди около месец главният прокурор Сотир Цацаров разпореди да се проведе претърсване в Столичната община и в Общинска банка по повод на подозренията, че общинският съветник Орлин Алексиев е замесен в скандала с откритата дрога в резервни гуми на камион, участвал в рали "Дакар", както и колите на Алексиев, които са били там.
Все още не е ясно накъде ще отиде кокаиновата история. Но в хода на разследването й изскочи интересна връзка с далаверите в "Чистота-Искър". Вестник "БАНКЕРЪ" се натъкна на едно писмо, изпратено от следователя от следствения отдел на Софийската градска прокуратура Красимир Алексиев, на когото е било възложено да разследва връзката на Орлин Алексиев с историите около трафика на кокаин. Та следователят Алексиев е поискал (с писмо 763 от 26 февруари 2014-а на Софийската градска прокуратура) от Столичната община да му бъдат предоставени доста документи. В първа точка от списъка им са изискани всички договори, сключени с фирма "Шик кар трейдинг"! Това е фирма, която има солиден (от гледна точка на стойности) договор с …"Чистота-Искър". Точно това е и фирмата, в името на която (според описаните в доклада на вътрешния контрол нарушения в общинското дружество) е направил най-фрапантните си "пропуски" бившият шеф на "Чистотата" Павел Граматиков. Но странно защо прокурор Златева ги е подминала като несъществени…?!
А каква е връзката между това частно дружество и общинския съветник Орлин Алексиев стана ясно след обиска в дома му. Тогава излязоха и допълнителни данни, които свързват разследвания Алексиев с друг бивш съветник от ГЕРБ – олимпийския и световен шампион Гълъбин Боевски (той пък бе заловен на аерогарата в Сао Паулу с девет килограма кокаин и бе осъден на 9.5 години затвор в Бразилия, но миналата година бе освободен предсрочно и никой не разбра защо и как). На практика Боевски е печелил добре именно чрез фирмата "Шик Кар Трейдинг", която била избрана от Граматиков да вози софийските бали с боклук – той е сключил договор с нея (№ ТБ- 003) на 9 октомври 2008 година.
Справка във фирмените регистри показва, че дружеството е 100% собственост на Матей Митков Боев (също арестуван, но в Италия, във връзка с аферата "кокаинови крале" и след ареста на Ивелин Банев – Брендо). Адресът, на който е регистрирано дружеството, както и служебните му телефони и e-mail адрес съвпадат с тези на друга фирма – "M-Юнайт" ЕООД. Тя в момента е еднолична собственост на съпругата на Гълъбин Боевски – Милена Боева, но до 2006-а (когато Гълъбин Боевски става общински съветник) дяловете в нея са били разпределени поравно между двамата съпрузи. На същия столичен адрес (ул. "Капитан Тодор Ночев") са регистринани и още няколко фирми, чиято собственост е преплетена между трима души с едни и същи фамилии – Милена Боева, Матей Боев и Стефка Боева. В момента Стефка Боева е собственик на фирма "Билд АМ2" ЕООД. В това дружество пък до 2007-а съдружници са били общинският съветник Орлин Алексиев и Милена Боева. На 7 ноември 2007-а Алексиев, който вече започва да управлява финансовата политика на общинския съвет, и съдружничката му Милена прехвърлят фирмата на Стефка Боева.
Още нещо от тези явни обвързаности прави впечатление. Някой ще да е дал гаранция на собственика на "Шик Кар Трейдинг", че ще получи такъв апетитен договор с общинската фирма "Чистота-Искър", защото точно по това време прави сериозна инвестиция и купува 78 камиона.Това става ясно от декларацията на Матей Боев при сключването на договора и от приложения списък на колите – близо 90% от тях са купувани през 2007-а и 2008 година.
Именно във връзка с договора с "Шик Кар Трейдинг" (освен че е сключен без обществена поръчка) инспекторите от вътрешен контрол са открили и още доста "пропуски". Така например – че липсват товарителни описи, кантарни бележки и контролни листове, описани маршрути и цена на тон извозен боклук – все задължителни елементи при този вид услуга. Но независимо от това общинската фирма е плащала на частното дружество редовно и в срок. Само през 2008-а на фирмата са изплатени 1 943 148.56 лв., оформени с шест фактури за "наем на транспортни средства". През 2009-а оборотите значително се увеличават. Според финансовите документи фирмата на Боев превозва 145 977.48 т софийски отпадъци до депото в Силистра, за което получава 9 381 394.10 лева.
Но това не е всичко. Според осчетоводените (и изплатени) фактури през същата година камионите на превозвача са закарали 5365.86 т в депото в Цалапица срещу сумата от 106 772.93 лв. и 999 018 т в депото в Харманли, за което получава още 34 432.75 лева. Проверяващите от вътрешен контрол на общината обаче са установили от справка в Столичния инспекторат, който на практика отчита превоза на боклука, че през 2009-а балите са били извозвани само в Силистра. Кой е прибрал парите от изброените "допълнителни рейсове", обяснение няма.
Но може би тези факти най-сетне ще направят впечатление на прокуратурата и тя ще ги намери.