На 9 април през 1969 г. е извършен първият изпитателен полет на свръхзвуковия френско-английски самолет "Конкорд". Негов производител е Sud-Aviation, BAC, а от конвейра са слезли само 20 машини при единична цена от 46 млн. щ.долара.
"Конкорд" и руският "ТУ-144" са единствените до момента свръхзвукови самолети, извършвали пътнически полети. Постиганата от самолета скорост е малко повече от 2000 kм/час, а трансатлантическият полет е продължавал около 3 часа и половина.
"Конкорд" излита за пръв път на 2 март 1969 г., а е използван от авиокомпаниите British Airways и Air France от 21 януари 1976 до 24 октомври 2003 г., като последният ("прощален") полет е на 26 ноември 2003 година.
Най-забележителното преживяване с "Конкорд" е, че това е единственият самолет, който "изпреварва залеза". По време на полети рано вечерта от Париж или Лондон до САЩ самолетът е излитал по тъмно и е настигал слънцето – от кабината се е виждало как слънцето изгрява от запад. По време на полет фюзелажът на "Конкорд" се удължава с около 300 милиметра заради нагряването на корпуса.
"Конкорд" е бил най-сигурният пътнически самолет до единствената му катастрофа през 2000 г., ако се оценява количеството на загинали пътници спрямо изминатото разстояние.
При полет Air France 4590 от летище "Шарл де Гол" в Париж до летище "Джон Ф. Кенеди" в Ню Йорк на 25 юли 2000 г. в 16.40 часа лявото крило на самолета се запалва при излитане и катастрофира. Всички пътници и екипажът загиват, както и четирима души на земята. Причината е, че на пистата е имало метално парче, отчупило се от друг самолет. При излитането си Конкордът пука гума на това парче при висока скорост, от което конструкцията му се поврежда, получава се теч на гориво. Въпреки че успява да излети, той се запалва и пада.
На 10 април 2003 г. British Airways и Air France едновременно обявяват, че ще прекратят полетите на "Конкорд" по-късно през годината. Те посочват нерентабилността на самолета поради по-ниския брой пътници след катастрофата от 2000 г., намаляването на пътниците след атаките на Световния търговски център през 2001 г., както и повишените разходи за гориво и поддръжка.
Противниците му излагат като мотив и големия шум от самолета, но може би единствената причина е страхът от конкуренцията на "Конкурент" заради големия брой пътници, които вози и бързината.