Правителството направи промени в план-сметката за изборите за Европейския парламент. С тях се увеличават разходите за Главната дирекция „Гражданска регистрация и административно обслужване", Българската национална телевизия и Министерството на външните работи и се намаляват разходите за Българската телеграфна агенция. Увеличението на разходите за трите институции е за сметка на средствата, предвидени за медийните пакети по бюджета на Централната избирателна комисия. Общият размер на разходите по план-сметката остава непроменен – 23.8 млн. лева.
Първоначално план-сметката за вота предвиждаше 2 млн. лева за т.нар. медийни пакети, но при регистрацията на участниците стана ясно, че сумата надвишава трикратно нужните за целта средства. Според новия Изборен кодекс държавата ще отпуска по 40 хил. лева на партии и коалиции за предизборни участия и реклама в медиите, а пакет от 5 хил. лева се полага на независимите кандидати. Някои от партиите и коалициите обаче няма да получат пакетите, тъй като получават държавна субсидия. Няма да се осребряват и разходите на кандидати, които са декларирали пред Сметната палата скъпи предизборни кампании за над 2 млн. лева при париите и за над 100 хил. лева за независимите кандидати.
В същото време парите за БТА се намаляват, защото агенцията няма да организира международния пресцентър за вота, а това ще е задача на външно министерство. Затова натам се насочват част от предварително одобрения бюджет.