ВХОД / РЕГИСТРАЦИЯ

Околовръстното на София – най-натовареният второкласен път у нас

Migration Image

Най-натовареният второкласен път в страната е Софийският околовръстен, показват тестовете на първата автоматизирана трафик система на Пътната агенция. “Направените досега преброявания показват, че най-натоварения второкласен път е II – 18 Софийски околовръстен път. Средно на денонощие през него преминават между 20 хил. и 35 хил. моторни превозни средства”, съобщи Мирослав Цанов, началник на отдел в АПИ.

Според данните от автоматичното броене другите много натоварени пътни участъци са Костинброд – Монтана (между 15 хил. и 20 хил. МПС на ден.); Ботевград – Мездра (около 10 хил); Пловдив – Граф Игнатиево (близо 15 хил); Черноморец – Приморско (между 10 хил. и 15 хил.); Разлог – Банско (между 5 хил. и 10 хил.); Дупница – Самоков (около 10 хил.).

Новата система за събиране на данни за трафика по второкласната и третокласната пътна мрежа, която официално бе представена днес, е със 120 автоматични устройства, които отчитат трафика 24 часа, 365 дни в годината. 91 от монтираните броячи са на второкласните пътища, а 29 са на третокласни. От АПИ коментираха, че това е началото на интелигентните транспортни системи в България.

“Системата е иновативна в страната. Отчитането се извършва с много голяма точност. Технологията, която използваме изпраща данни до АПИ от 120 устройства на всеки 5 минути, което е почти в реално време. След направените анализи и тестове сме научили кои са най-натоварените пътища”, каза още Ценов.

По думите му тестовите данни досега показват, че на места по второкласните и третокласните пътища трафикът е по-натоварен от този по автомагистралите и първокласните пътища.

“Всички планове, които правим за развитието на пътната мрежа, се базират на досегашното развитие на движението, на преброяването. Тези данни се ползват и от КАТ за обосновка на сигнализацията и организацията на движението. Правят се технико-икономически анализ, планират се ремонтни работи, реконструкция на пътищата, търсене на алтернативни маршрути”, обясни пък инж. Доброслав Симеонов.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Кога очаквате сериозно да бъде намалена административната тежест в България?

Подкаст