ВХОД / РЕГИСТРАЦИЯ

Коледната реклама ни успа

коледна реклама

Празникът е общуване, гласи слоганът на реклама на известен мобилен оператор у нас и съответно ни  предлага да го удължим с нови тарифни планове. Тази година обаче  коледните празници не впечатляват с телевизионните си реклами. За разлика от отминали времена, рекламодателите са реализирали предколедното общуването по-пестеливо и с мярка. Преди телевизиите се задъхваха от вариации на клипове с Дядо Коледа, снежанки, елени и снежни идилии, докато сега всичко е в по-"сива" гама.

Иначе казано, две седмици преди Рождество Христово, телевизионната реклама е някак апатична, рехава и семпла. Духът на празника е „прихванал“ още един мобилен оператор, който всъщност пръв даде тон за песен, промотирайки с помощта на Димитър Павлов и неговата екранна приятелка различни празнични предложения – от тарифни планове, през смартфони и таблети. Идеята за поредицата от видеа не е супер гениална. Но е ненатрапчива и най-вероятно ефективна за рекламодателя. Тя не е изкуствено напомпана със "супер" декори, сложни фрази и напудрени физиономии и е разбираема за зрителите..

Поне засега най-много фенове  в социалните мрежи има клипът на верига за детски играчки, който използва рефрена на популярна песен. Оригиналът – „Donde esta Santa Claus“, е от 1959 г., когато става хит в изпълнението на 12-годишно момче. От тогава до сега песента има не един кавър, а гръцката компания, рекламираща продуктите си у нас с парчето, го е използвала за свои коледни кампании и в предишни години.

Коледното настроение няма как да не бъде стимулирано и от рекламите на производителя на най-популярната безалкохолна напитка в света. „Предай добро нататък тази Коледа, направи някого щастлив“ е мотото на видеото. По традиция то е високобюджетно и направено по каноните на бранда за коледно послание. Но ако други години той разказваше конкретни истории, този път  клипът е сбор от послания за добрини, без да се пропускат традицонните символи на коледното спокойствие, уюта и семейственост, обвити, както обикновено, в много светлина. 

Тук-там се появяват и други коледни послания на алкохолни питиета, на вериги магазини, институции, но всички са рафинирани, незапомнящи се и дори незабележими. Нашите рекламисти очевидно нямат амбиция, а и възможности да сътворят коледни послания като това на веригата за играчки John Lewis, обявено от западните рекламни специалисти за коледната реклама на 2014-а. По принцип коледните кампании на тази фирма са не само рекламен феномен, но и изключителни кинеаматографични постижения, печелили награди за креативност и ефективност.  Във видеото на John Lewis, която по традиция разчита на филм с приказен сюжет, се разказва историята на малкия  Сам и пингвина Монти. Двамата са толкова близки приятели, че споделят цялото си всекидневие – хранят се заедно, разхождат се, играят, забавляват се и така докато наближи зимата… Тогава Сам забелязва, че неговият другар става все по-тъжен и самотен и не може да преодолее минорното си настроение. Сам подарява на Монти женски пингвин, за да разсее неговата самота. В следващия момент обаче се оказва, че детето си играе с плюшени играчки… Бюджетът за реализацията на филма е 1 млн. паунда, а 6 млн. са били заделени за популяризиране в медиите, посочва Business Insider. Кампанията е дело на агенция Adam&Eve/DDB във Великобритания, а магазините на марката са украсени с пингвини Монти.
По известни причини подобни скъпи проекти и такова общуване със зрителя у нас не могат да се случат. Дори на празниците. Но ми си струва, че тогава биха могли поне да ни разредят малко предложенията за справяне с гъбички и сърбежи, със страшните бактерии в тоалетните, с косопада и цистита….Коледа е все пак. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Кога очаквате сериозно да бъде намалена административната тежест в България?

Подкаст