Борисов: Ние от ГЕРБ строим – другите отлитат, а направеното остава

Бойко Борисов

Метрото вече ще стига до столичното летище. На откриването на 5-километровото продължение на първия лъч на метрото – от бул. "Цариградско шосе" до аерогарата участваха премиерът Бойко Борисов, транспортният министър Ивайло Московски, министърът на околната среда Ивелина Василева и столичният кмет Йорданка Фандъкова.

Церемонията се проведе в новата станция "Летище", която се намира до самия вход на Терминал 2. Четирите нови метростанции са Дружба, Искърско шосе, Софийска Света гора и Летище София. Влаковете ще бъдат пуснати официално за гражданите в 13 часа, а до полунощ столичани ще пътуват безплатно. Така от летището до центъра на София ще се стига за не повече от 20 минути.

"Това не е придобивка само за София, това е придобивка за цяла България", с тези думи столичният кмет приветства откриването на ключовата метростанция. По нейни думи спирката на подземното влакче е важна, именно защото се намира на вратата на страната ни. Тя отбеляза, че пътниците ще се придвижват от летището до центъра на града за двадесет минути. "Само тази отсечка ще спести осем хиляди тона вредни емисии във въздуха", категорична е Фандъкова.

"Ако бяхме преди деветдесета година, Стоян Братоев (бел. ред. изпълнителният директор на "Метрополитен" ЕАД) щеше да е герой на социалистическия труд", заяви министър-председателят Бойко Борисов. Той възложи на столичния кмет да подготви награди за строителите и ръководителите на проекта, защото те са положили огромни усилия.

Премиерът не пропусна да похвали управлението на ГЕРБ като отбеляза, че за 23 години са направени 9 километра метро, а откакто политическата партия на Борисов е на власт – 30 километра от линиите са изградени за десет години. Като нова придобивка за метрото Борисов отбеляза автомати, благодарение на които можеш да си закупиш билет с дебитна или кредитна карта "бързо, лесно и удобно".

От своя страна транспортният министър Ивайло Московски изтъкна, че благодарение на връзката с метрото от днес Летище "София" вече е един модерен, мултимодален транспортен център. Той допълни още, че е планирано финансирането на най-тежкия участък от третата линия на метрото – трасето от бул. "Янко Сакъзов" до кв. "Красно село", който ще осигури връзката с другите две линии и ще обслужи няколко изключително натоварени от транспортна гледна точка райони на столицата. "Стойността на проекта е около 800 млн. лева и включва 7.2 километра ново трасе,  седем нови метростанции, изграждане на депо в кв. "Красно село" и доставка на 20 метровлака", допълни още министърът.

"Тази и следващата година ще довършим пътната връзка между Терминал 2 и бул. "Брюксел". Ангажимента на метрото е да изгради платформа за железница, за която остава около 1.5 километра, за да вържем с железопътната мрежа", обясни Московски. Той допълни още, че вероятно в рамките на от две до три години на столичното летище ще има метро, железопътен и модерен пътен транспорт.

"Това е един от проектите, които в най-голяма степен води до екологични ползи", заяви министърът на околната среда и водите Ивелина Василева. Тя допълни, че благодарение на продължената отсечка на метрото ще бъдат спестени 2.780 хил. тона вредни емисии във въздуха, ще се намали автомобилният трафик и нивата на шума в градска среда. "Проектът е прекрасен пример за синергията между оперативните програми, тъй като инфраструктурната част е осигурена по "Транспорт" и се съчетава с инвестицията по оперативна програма "Околна среда", заяви още екоминистърът. Василева разясни, че за подобряването на градската среда в столицата вече са доставени десет метровлака, а към тях ще бъдат добавени 20 трамвая и 126 автобуса.

"В следствие на това, че минаваме повече от 1 млрд. приходи спрямо миналата година, вчера заделихме 100 млн. лева за отсечките на  Пазарджик на магистрала "Тракия" и Шумен-Белокопитово", заяви премиерът във връзка с излязлата информация преди броени дни, че скоростта по автомагистрала "Тракия" ще бъде намалена в някои участъци заради лошо състояние на настилката. "Ние от ГЕРБ строим – другите отлитат, а направеното остава", заключи Борисов и добави, че "асфалт не се яде, но когато го няма – загиват хора".

Проектът за разширение на столичното метро – Етап III е на обща стойност 407 млн. лв., като 215 млн. лв. от тях са осигурени от оперативна програма "Транспорт" 2007 – 2013 година. Той е разделен на два лота – Лот 1, който включва новото трасе от бул. "Цариградско шосе" до Летище София, и Лот 2, който обхваща разширението до Бизнес парка в кв. Младост 3.

Заради метрото ще има промяна и в движението, и разписанията на наземния транспорт. Автобусна линия 10 ще се движи по нов маршрут, който ще осигурява пряк достъп на жителите от кварталите "Абдовица", "Димитър Миленков", "Кривина" и селата "Бусманци" и "Казичене" с метростанциите "Софийска света гора" и "Искърско шосе". Промяна ще има и в движението на автобус номер 384.

Специално за жителите на "Дружба" ще бъдат осигурени две нови спирки на градския транспорт, които ще се намират непосредствено до входовете на метростанция "Дружба". Едната ще бъде на бул. "Цветан Лазаров", а другата – на ул. "Димитър Списаревски". Така пътуващите с тролеи 4 и 11 и с автобусите 204, 384, 404 и 604 могат да ги използват като довеждащ транспорт до метрото.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

След "пренареждането" на мандатите и влизането на "Величие" в 51-ото Народно събрание, смятате ли, че има риск за кабинета?

Подкаст