Зоните за платено паркиране няма да се дават на концесия

Синя зонаКолиПаркинг

Зоните за платено паркиране в градовете няма да могат да бъдат давани на концесия, решиха депутатите по време на днешното заседание на комисията по бюджет и финанси. На него бяха приети на второ четене промени в Закона за движение по пътищата, където е регламентирана услугата. 

В първоначалния законопроект, внесен от депутата от ГЕРБ Станислав Иванов, съществуваше възможност въпросните площи да бъдат давани на концесия. Това предложение обаче породи огромно обществено недоволство и в крайна сметка депутатът сам предложи идеята му да отпадне.

Другата новост, която се въвежда с промените в закона, е, че формулировката "такса" за стойността на услугата отпада и се заменя с "цена".

Станислав Иванов припомни, че досегашното определение дава възможност подобни услуги да бъдат отменяни от съда, защото ако са такси по Закона за местните данъци и такси, трябва да са разходоориентирани. В този случай цената на платеното паркиране в столицата трябва да е по-ниска от сегашните 2 лв. за час в "синя" и 1 лв. в "зелена" зона. Парадоксът е, че тези, които плащат за "синя" и "зелена" зона, на практика субсидират цената на билетите за градски транспорт.

Със събраните средства от столичните зони за платено паркиране се дофинансира градският транспорт и така цената на билета в столицата струва 1 лев. "Това е социална услуга за гражданите, за да могат да ползват градския транспорт", изтъкна депутатът от ГЕРБ.

Решението каква да е цената за паркирането в платените зони се взима от общинските съвети.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

След като Конституционният съд се произнесе по казуса с "Величие", ще се увеличи ли доверието в изборния процес?

Подкаст