Финалният срок за завършване на АМ "Марица" е краят на септември и повече не подлежи на удължаване. Това съобщи регионалният министър Лиляна Павлова. Първоначално обектът трябваше да бъде завършен през късната есен на 2013 г., но оттогава досега пускът е удължаван неколкократно.
Строителството на автомагистрала „Марица“ е възобновено, като и на двата Лот-а се работи с усилено темпо. В това са се уверили регионалният министър Лиляна Павлова и шефът на Пътната агенция инж. Лазар Лазаров на място, съобщи пресцентърът на МРРБ.
В момента на Лот 1 – участъка от Оризово до Димитровград, работи екип от 92-ма археолози и работници. Mежду Агенция „Пътна инфраструктура” и Национален археологически институт с музей при БАН досега са подписани 3 договора за извършване на спасителни проучвания по трасето за проучване на 8 археологически обекта.
Към момента се извършва допълнително проучване на обект от късното Средновековие. Разкопките са били подновени на 4 април и ще продължат 45 дни при благоприятни климатични условия. Ръководителят на археологическия екип Станимир Стойчев е уверил Павлова, че ще приключат с проучвателната си дейност най-късно до 20 май.
Върху 31,4 км по Лот 1 трябва да се изградят 22 големи съоръжения – 8 селскостопански подлеза, 10 надлеза и 4 моста, както и да се направи реконструиране на напоителни системи, водопроводи и електрически далекопроводи. По-голямата част от съоръженията вече са готови, но по други работата е възобновена едва сега. Изпълнителят на обекта е бил категоричен, че ще бъдат положени максимални усилия в предстоящите топли месеци да бъдат изградени сложните съоръжения.
За Лот 2 на АМ „Марица“ – от Димитровград до Харманли физическото изпълнение на обекта е 85%, но въпреки това и той е в сериозно закъснение. Отсечката трябваше да е готова през ноември 2014 г.
В този участък почти напълно е приключила работата по строителството на 3 пътни възела, 10 надлеза, 13 подлеза и 2 паркинга. В момента усилено се работи по завършването на моста на река Харманлийска. Извън тези съоръжения голяма част от 34-те километра са готови за полагане на последния пласт асфалт. В процес на доизграждане са отводнителните системи, укрепването на скатовете край пътя и монтирането на мантинелите.
При запазване на темпото на възобновената работа обектът ще бъде готов до края на май, уверили строителите.