Да не бъде разпределян дивидент от печалбата за 2014 г., която е в размер на 16.47 млн. лв., предлага управителният съвет на "Биовет" АД. Това се вижда от материалите за насроченото за 22 май общо събрание на акционерите. Миналата година е била много успешна за производителя на ветеринарни медикаменти в Пещера, а финансовият му резултат е повишен със 70% спрямо 2013-а. Мажоритарният дял от 82.36% от акциите с право на глас държи "Хювефарма" АД, а другите книжа са собственост на миноритарни инвеститори.
Бонус ще се гласува единствено за председателя на надзорния съвет Кирил Домусчиев. За него е предвидено допълнително възнаграждение (тантиеми) от 500 хил. лв., според писмените материали. С 10% от печалбата (1 646 956 лв.) ще бъде попълнен фонд "Резервен" на дружеството, а останалите 14 322 603 лв. влизат в допълнителните резерви.
Акционерите ще определят и размера на възнаграждението на мениджмънта до следващото редовно общо събрание през 2016 г., като не се предвиждат промени в заплатите им. Предлага се всеки от петимата директори в управителния съвет да получава по 9500 лв. месечно възнаграждение. Надзорният съвет има трима членове и ако акционерите одобрят проекта за решение, председателят му ще взема по 10 хил. лв. месечно, а членовете – по 2200 лева.
Приходите на "Биовет" АД от продажба на електрическа енергия и от емисии са силно намалели – до 463 хил. лв. спрямо 13.199 млн. лв. за 2013 година. За сметка на това продажбите на ветеринарни продукти, които осигуряват основните парични постъпления, са се увеличили с 16.8% на годишна база – до 191.6 млн. лв. за миналата година.
За 2015 г. се предвиждат частични реконструкции и модернизации с цел да се подобри качеството на ветеринарните продукти на "Биовет" АД и да се повиши производителността. Заедно с това в бизнес плана се предвиждат и инвестиции за разширяване на асортиментната листа, както и внедряване на нови технологии.
Трайна е тенденцията над 90% от ветеринарномедицинските продукти да се реализират на външния пазар, отчитат мениджърите. Стремежът е фирмата да запази традиционните си пазари в Европа, Азия, Северна и Южна Америка. В същото време се полагат усилия и към завладяване на нови пазари като Австралия и Китай, както и определени други африкански и азиатски страни.