ВХОД / РЕГИСТРАЦИЯ

Железниците разхлабиха колана

Милчо Ламбрев - НКЖИ

Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) ще зарадва някои фирми в близките месеци. В края на август дружеството пусна обществени поръчки за няколко милиона лева и апетитите към тях със сигурност ще са сериозни. 

Най-мащабната процедура ще е за доставката и монтажа на еластични настилки за почти 100 прелеза на територията на цялата страна. За подписването на рамковото споразумение, което ще е в сила през следващите четири години, управляваното от Милчо Ламбрев дружество е предвидило солидната сума от 7.856 млн. лв. без ДДС). "Еластичните прелезни настилки, монтирани през последните десетина години на някои от най-натоварените прелези в страната, на практика доказват своите качества – високата устойчивост на контактната повърхност срещу износване, здравина на отделните панели, гумите на автомобилите не се хлъзгат по тях, издръжливи са при големи транспортни натоварвания, лесно се демонтират и монтират отново… Всички тези качества ги правят предпочитани при извършване на ремонт на железопътния път…", аргументират се от компанията.  

Оказва се обаче, че железопътните секции не разполагат с необходимата техника за влагането на настилките, както и с материали (подложни фундаменти, стомано-бетонови отводнителни канавки, цимент, бетон, асфалт и др.) за извършването на качествена подмяна на старите прелези с нови. Затова от изпълнителите ще се изисква да разполагат и със съответните камиони, кранове и друго специфично оборудване. Оферти ще могат да се подават до 12 октомври, а ден по-късно ще бъдат отворени предложенията на кандидатите.

Идентична е и другата голяма поръчка, обявена през последните дни. Тя е за доставката през следващите четири години на 2800 компенсиращи самозадържащи се устройства за контактна мрежа. За целта отново ще бъде сключено рамково споразумение, но този път за 5.125 млн. лв. (без ДДС). Въпросните нови приспособления автоматично ще осигуряват постоянно механично натягане на проводниците от контактната мрежа и ще изменят своята дължина пропорционално на измененията на температурата.  Устройствата трябва да бъдат доставени в складовете на  НКЖИ в София, Пловдив и Горна Оряховица.  За този търг документи ще се приемат до 15 октомври, а ден по-късно ще станат ясни и имената на претендентите.

От "Железопътна инфраструктура" са обърнали сериозно внимание и на жп гарата в Свиленград. Което съвсем не е случайно, тъй като се очаква до края на годината най-накрая да приключи проточилата се рехабилитация на линията от Пловдив до граничния град. Обещанието даде транспортният министър Ивайло Московски пред премиера Бойко Борисов, с когото през април инспектираха напредъка на строителството. Тогава двамата посетиха и изграждащата се нова товарна гара, която ще отговаря на всички изисквания на Шенген. Тя ще разполага и със специализиран портален кран за проверка на товарните влакове, който ще се ползва от Главна дирекция "Гранична полиция" и Агенция "Митници". По този повод министър-председателят заяви, че очаква след построяването на съоръжението ведомството на Ваньо Танов значително да увеличи своите приходи и събираемостта на таксите. Сега НКЖИ ще даде още 915 хил. лв. (без ДДС) за изграждане и на ветеринарно-дезинфекционна станция от готови модули. Изборът на подобно строителство съвсем не е случаен, тъй като станцията трябва да е готова само за 100 дни. 

Отделно компанията планира да похарчи над 224 хил. лв. за ремонт на старото приемно здание на свиленградската гара – т.нар. блок А, което не е било включено в основния проект.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Още от категорията..

Последни новини

This poll is no longer accepting votes

Смятате ли, че на протеста срещу БФС част от униформените са превишили правомощията си?

Подкаст