Танев: Идиотско е да удряш учител

Парламент Тодор Танев мин. на образованието

"Който удря учител е идиот, но болшинството не трябва да страда, заради подобни хора". Това коментира в кулоарите на парламента министърът на образованието Тодор Танев. Повод за изказването му стайна случаят, при който майка на дете удари шамар на учител в Сливен.

"Има други хора, като моята жена например, които никога не би им минало и през ум да направят подобно нещо. Който удря учител е идиот, но освен на позорния стълб, трябва да бъде и наказан, и това ще се случи, за памет на другите, които имат подобни помисли", заяви видимо ядосан заради постъпката на родителя просветният министър. 

Танев бе категоричен, че подобни действия трябва да бъдат инкриминирани. Той коментира, че винаги когато е настоявал за това, е получавал отговор, че вече го пишело в закона. 

"И без това пише в закона, че подправени документи се наказва и че не е хубаво. Това е рамката. Тя съществува. Но защо има мъртви души? Защото не е описано специално, че става дума за училищата и в Наказателния кодекс да пише за определен брой ученици, постъпка и документи да има определено наказание", коментира Танев. Той заяви, че шамарът не може да бъде доказан в съда, но ще разговаря с юристи и политици, които искат да помогнат за тези проблемни области. Просветният министър допълни също, че никоя друга държава или алианс няма да отгледа децата ни, именно затова самите ние сме отговорни за бъдещето. 

Танев коментира, че "в общи линии, ангро, в много проценти е съгласен с духа" на гледания поредна седмица в пленарната зала Законопроект за предучилищното и училищното образование. 

"Сегашните деца имат възможност да пътуват, от предучилищна възраст работят със смартфони, прекарват повече часове с международните мрежи, отколкото с учителите или родителите си. Следователно нов закон трябва, такъв който има предвид множествеността, взема като основа разликите в талантите на всяко дете. Системата, ако е за гъвкаво посрещане, трябва да либерализира възможностите учителите да избират точното средството и метод за преподаване на точната група деца, тъй като децата в Мадан и Рудозем са едни, а други в центъра на Родопите, докато трети са различни в Добруджа. Затова се дават различни мерки към различните, за да може накрая фунията да дойде до качествено образование. Сегашният закон е обратен, който е със строги норми, тестови методи и накрая има различни качества", коментира един от най-обемните закони у нас Танев. 

Той заяви още, че се изчакват квотите, с които България ще се задължи да приеме бежанци, за да стане ясно колко деца ще трябва да започнат образованието си у нас. 

"За тях се знае, че фиксирано ще живеят в България, ще бъдат принудени като граждани на света, дошли тук и с определени права, да използват правото на децата им да учат, за да се интегрират или ще бъдат санкционирани, че не го правят. Само България едностранно не може да бъде виновна и аз не мога да отида за никое дете на бежанец да го хвана за реверите и да го тръшна на чина, заедно с българчетата", посочи Танев. 

Той допълни, че ако тези деца искат да учат с бурки в час, въпросът трябва да бъде решен от парламента, тъй като сега няма конкретно становище по него. Танев каза в заключение, че никога не е взимал решенията еднолично и опитва да управлява със съгласие. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Трябва ли да се въведе таван на надценките на основните хранителни продукти?

Подкаст