Усилията на управляващите да започнат колкото се може по-бързо изграждането на последния – трети участък от магистрала "Струма", преминаващ през Кресненското дефиле, явно няма да се увенчаят с успех. За да се ускори работата, той бе разделен на три подучастъка и първоначално нещата потръгнаха – в края на септември бяха подписани контрактите за проектиране, строителство и супервизия на лот 3.3, който започва от Кресна и стига до началото на изградения вече лот 4 при гр. Сандански. Не така обаче стоят нещата с лот 3.1, който е с дължина 12.6 км и включва участъка от Благоевград до Симитли. Националната компания "Стратегически инфраструктурни проекти" избра изпълнител и за него – благоевградската фирма "Агромах", лидер на обединението "АМ Струма 3.1", в което влизат още "Пътища Пловдив груп", "Пътища Пловдив", АБ, "Хидрострой" и "Алве консулт". Но през седмицата Върховният административен съд излезе с решение, което поставя сериозна въпросителна пред тази отсечка.
Проблемът дойде от там, че по време на провеждането на самата процедура до участие не бе допусната австрийската компания "Страбаг" АГ с мотива, че не отговаря на обявените от възложителя условия. Отстраненото дружество обжалва пред Комисията за защита на конкуренцията, която отхвърли претенциите й. Така спорът се пренесе във Върховния административен съд и на 20 май негов тричленен състав постанови, че "Страбаг" всъщност са изпълнили изискването да разполагат с ръководен и технически персонал за изпълнение на проекта. Националната компания "Стратегически инфраструктурни проекти" на свой ред обжалва това решение, а финалът дойде на 15 октомври, когато петчленен състав на ВАС си каза тежката дума. Магистратите оставиха в сила определението на своите колеги от 20 май и осъдиха държавната компания да заплати на австрийците направените по производството разноски от 2348 лева. По-важно все пак е друго – преписката бе върната на възложителя с указания да покани "Страбаг" да представи оферта. Това на практика означава цялата процедура по избор на изпълнител да се върне в самото начало, което ще забави строителството минимум с половин година. Така този лот също става проблематичен редом с лот 3.2 . При него първоначално трябваше да бъде изграден огромен 15-километров тунел, само че след протести на пътния бранш бе решено да се използва сегашното трасе, като се изградят множество по-малки тунели, мостове и виадукти.