Туризмът залага на културните ценности

Парламент Николина Ангелкова

"България е на 21-во място в света по конкурентоспособност на културните си ценности". Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова по време на Осмия Черноморски туристически форум, който тази година се провежда под надслова "Регионалните културно-исторически продукти на България – единни в многообразието". 

По думите на Англекова конкретно в Европа сме трети по брой археологически обекти и артефакти, които са над 40 хиляди, като според нея може значително да подобрим позициите си като целогодишна туристическа дестинация, стъпвайки на тази база. За съжаление сега културният туризъм у нас заема едва 11% от всички продукти в бранша. Проучванията обаче сочат, че 80% от всички пътуващи посещават и някакви културни забележителности у нас. "В музеите ни влизат над 6 млн. души годишно, като повече от половината са чужденци", съобщи още министър Ангелкова.

Точно затова културно-историческият туризъм е водещ фокус в маркетинговата и рекламната политика на страната през тази и следващата година. Такива са и международните тенденции – според прогнозите на Световната организация по туризъм до 2020 г. свързаните с културни забележителности почивки ще бъдат водещи за сектора в световен мащаб. "Близо 60% от чуждестранните туристи избират културното наследство като причина да пътуват, а Европа е ключова дестинация за тях", отбелязва още Ангелкова.

Ресорната министърка призна също, че най-мрачните прогнози за крах в летния туристически сезон въобще не са се потвърдили. "Вече направихме своите изводи и работим активно за Лято 2016 паралелно с подготовката на приближаващата зимна ваканция. Изключително много разчитаме на черноморскя район за развитие на конкурентоспособен туризъм, който съчетава летния отдих с възможностите за опознаването и на културно-историческото богатство на страната", каза още тя.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Ще успее ли ГЕРБ да състави правителство с първия мандат?

Подкаст