ВИНО – Б1

 БФБ и виното

"Херти" с иновативни продукт за винопроизводителите

Само три са публичните дружества от винарския отрасъл, които присъстват на БФБ. Шуменското "Херти" АД стана публично дружество след първично публично предлагане (IPO) през 2008 година. Считаме, че това е важно за фирмата, за да може тя да присъства далеч по-сериозно в публичното пространство и потенциалните инвеститори да имат възможност да се запознават с резултатите, действията и развитието й. Това каза тогава Захари Захариев, един от основателите на дружеството, който сега е главен изпълнителен директор и член на съвета на директорите.

"Херти" не е от често търгуваните компании на "БФБ-София", но в своята област е един от лидерите с годишни продажби от 1 млрд капачки. Налице е световна тенденция за използване на алуминиевата винтова капачка за вино вместо корковата тапа. Новата капачка бележи растящ тренд през последните години най-вече благодарение усилията на страните винопроизводителки от Новия свят.

Шуменската компания предлага богата и разнообразна гама от капачки с различни диаметри и височини от алуминий, пластмаса и композитни такива за различните индустрии. Най-голям дял заемат алуминиевите капачки за алкохолни напитки. В последните години се увеличава делът на капачките за вино, а също и на композитните капачки, които се използват за високоалкохолни напитки и зехтин. Освен за хранителната индустрия "Херти" предлага и пластмасови и алуминиеви капачки за фармацията. В тази област предприятието има дългогодишен опит и традиции с големи фармацевтични компании.

През последните години все повече се налага използването на алуминиеви винтови капачки за бутилиране на вино. Една от ключовите инициативи, свързани с винтовата капачка е New Zealand Screwcap Wine Seal Initiative – Новозеландската инициатива за Винтова капачка. Тя се заражда към края на 1999 г., когато използването на традиционните коркови тапи се превръща във все по-сериозен проблем за винарите от различните страни и ги кара сериозно да се замислят върху намирането на алтернатива на корка.

В последните години най-вече при вината от Новия свят се налагат алуминиевите капачки. България днес е сред лидерите в този сегмент от опаковъчната индустрия. През последните години все повече се налага използването на алуминиеви винтови капачки за бутилиране на квалитетни бели вина , както и на червени вина.

КАРЕ

Причините за използване на алуминиевите капачки при винопроизводството са много:

  • лесно се отварят и повторно се затварят;
  • бариера за проникването на кислород в бутилките;
  • предпазват виното от промяна на вкуса и аромата причинени от корка;

"Винстар" е търговската марката, под чието име се продават алуминиевите капачки за вино, произведени от "Херти". Следвайки световните тенденции за бутилиране на вино с алуминиеви капачки, фирмата инвестира в различни видове иновативни продукти за нуждите на винопроизводителите. Една от последните иновации е в резултат на проучвания за алтернативни решения, използване на нови възможности и технологии и постоянни усилия да задоволяване изискванията на клиентите с висококачествени продукти. Капачката Vinstar Smart е със запазено име и първа по рода си на пазара. Уплътнителят е PVC free гранулат, който дава възможност за използване на капачката както за тихи, така и за газирани вина. Новата капачка се предлага в два размера и многобразни възможности за декорация и дизайн. Новият уплътнител допринася за запазване на качеството и стабилността на виното, затворено с алуминиеви капачки, и има редица предимства:

Отлична плътност на затваряне, гладко и леко отваряне, въпреки плътното затваряне, запазва налягане до 4 бара, което го прави подходящ за широк спектър газирани вина, универсалност на капачката за прилагане при тихи и газирани вина на стандартни линии за бутилиране на вино с алуминиеви капачки.

"Херти" АД е компания с над 20-годишен опит и традиции в производството на алуминиеви, пластмасови и композитни капачки. Качеството е съобразено с нуждите и изискванията на клиентите – водещи световни производители на високо и слабоалкохолни напитки, вина, тихи и газирани минерални води, плодови сокове, зехтин, лекарства. Продуктите с марката HL са познати  в  над 50  страни по света. Важно е и разнообразието от капачки, които предлага – над 90% от всички видове и размери алуминиеви капачки, използвани на пазара.

“Херти” е създадена през 1993 година като ново предприятие в сферата на опаковъчната индустрия, специализирано в производството на алуминиеви капачки. През годините непрекъснато се разширява производствената гама, която включва капачки с диаметър от 17 до 43 мм и височина от 12 до 60 милиметра. Това на практика представлява над 95% от всички използвани на световния пазар диаметри и височини  алуминиеви винтови капачки. Продуктовото портфолио включва пластмасови капачки и изделия, които намират приложение в разнообразни композитни капачки, разработени от компанията.  Днес „Херти” произвежда годишно над 1 милиард изделия.

През последните години все пове­че се налага използването на алумини­еви винтови капачки за бутилиране на вино. Херти АД предлага за винарска­та промишленост алуминиеви капачки с размери 30×60, 22×30, 25×43 с различни видове уплътнители, съобразени с из­искванията на винопроизводството.

Продажбите на "Херти" се осъ­ществяват основно за външния па­зар, като с най-голям процент са про­дажбите в страни от Европа (42.8%), следвани от Русия и бившите съвет­ски републики (42%), България (13.7%) и арабските страни (1.5%). Основни държави от Европейския съюз, в които се реализира продукци­ята на Херти АД, са: Великобритания, Франция, Австрия, Унгария, Румъния. Над 80% от продуктите, които се произвеждат, са на база поръчки от клиенти в резултат от сключени рамкови договори. Това е така поради факта, че капачките са обикновено персонализирани – съдържат съответното лого на компанията или марката, за която ще се използват.

Основните конкуренти на международните пазари са компании от Италия, Франция и Германия. Продуктовата гама, която предлага "Херти", намира широко потребление във всички държави, тъй като всяка напитка се нуждае от капачка. В този смисъл пазарът на капачки в световен мащаб непрекъснато расте. Основното, с което ние завоюваме пазарен дял в съответните страни, е качеството и сроковете на доставка. Не на последно място е и конкурентната цена. На база на наши проучвания мога да кажа, че "Херти" е сред десетте най-големи производители на алуминиеви винтови капачки в Европа.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

След "пренареждането" на мандатите и влизането на "Величие" в 51-ото Народно събрание, смятате ли, че има риск за кабинета?

Подкаст