Най-елитните спортни лиги са машини за пари, които се въртят на все по-високи обороти. Това се отнася в особено голяма степен за професионалния спорт в САЩ, където телевизии, спонсори и фенове наливат купища долари в клубовете.Чудесен пример в това отношение е "Мейджър лийг бейзбол" (МЛБ), която достигна пореден връх в бизнес котировката си. Тя увеличи постъпленията си с 500 млн. долара до нереалните 9.5 млрд. долара за последната година. Това е 13-и пореден сезон на движение в посока "нагоре" на брутния приход на американския професионален бейзбол. А новият рекорд е резултат от увеличени приходи от продажбата на телевизионни права, мърчандайзинг и големи спонсорски сделки. Лигата има дългосрочни договори с медийните гиганти ESPN, TBS и "Фокс" на обща стойност 12.4 млрд. долара, откъдето идва и лъвският пай от постъпленията. Отделно от това доста добре плащат и регионалните канали. "Филаделфия Филис" например вдигна своите приходи от тв права от 25 млн. до 100 млн. долара благодарение на дългосрочен договор, сумата по който може да достигне 3 млрд. долара. С шеметни темпове се развива и интернет платформата "Мейджър лийг бейзбол адвансет медия". Тя е продала пакета си от цифрови продукти, включващ MLB.tv и мобилната апликация At Bat, на повече от 3.5 млн. абонати. В същото време мачовете от последния сезон са изгледани на живо от около 74 млн. фенове, което също е ключово постижение за финансовото здраве на лигата.
С увеличаващите се доходи клубовете могат да си позволят да харчат повече в битката за най-добрите свободни агенти на пазара. От златния дъжд се възползваха бейзболисти като Дейвид Прайс, подписал седемгодишен договор с "Бостън Ред Сокс" за 217 млн. долара, както и питчърът Зак Грейнке, обвързал се за шест години с "Аризона Даймъндбекс" срещу 206 милиона. Очаква се стойността на сделките между играчи и клубове да надхвърли 4 млрд. долара до началото на следващия сезон. За първи път в историята на играта средната годишна заплата на тези, които я практикуват, е над 4 млн. долара. Стойността на тимовете също расте прогресивно. Най-скъпият е "Ню Йорк Янкис", оценяван на 3.2 млрд. евро. "Бомбардировачите от Бронкс" ще приберат в касата си 508 млн. долара през 2015-а. Средната стойност на клуб от бейзболната лига достига 1.2 млрд. долара. Дори последният в тази класация – "Тампа Бей Девил Рейс", се котира за 625 млн. долара.
Рекорди се подготвя да счупи и Националната футболна лига (НФЛ). За 2015-а 32-а отбора от първенството по американски футбол се очаква да привлекат 12 млрд. долара, което е с около милиард повече спрямо миналата година. И в този случай двигателят за растежа са националните телевизии и локалните медии. Платеният канал DirecTV поднови контракта си с лигата, а ESPN се съгласи да плаща по 143.28 млн. на сезон за пакета, който излъчва. През последния билетите за всичките 256 срещи бяха разпродадени, което позволи на регионалните телевизии да излъчват всички мачове и така да донапълнят касичката на НФЛ. Тимовете се научиха да правят повече пари, като предлагат разнообразни луксозни пакети на богатите си фенове, развива се и сегментът на онлайн рекламата. Това им позволи да вдигнат тавана си за разходи за годишни заплати, който вече е 143.28 млн. долара. Освен това звездите от футболната лига си разделят и процент от постъпленията, като сумата на отбор за тази година е 37.55 милиона. Експертите изчисляват, че с темповете, с които се развива футболната лига, постъпленията ще нараснат до 25 млрд. долара през 2027-а.
Почти 5 млрд. долара влизат в Националната баскетболна лига, а средната стойност на клуб достига 1.1 млрд. долара. Комерсиалният успех на НБА напоследък до голяма степен се дължи на новите медийни сделки с "Уолт Дисни" и "Тайм Уорнър", които гарантират 2.66 млрд. долара на година. След известен застой интересът към баскетбола в Щатите се върна и публиката се увеличи с 26 процента. Локалните телевизии също плащат солидно, като "Атланта Хоукс", "Маями Хийт" и "Сакраменто Кингс" подписаха нови сделки на стойност три пъти над предишните договори.
Въпреки че записа кошмарен сезон с 27 победи и 55 загуби, "Лос Анджелис Лейкърс" си остава най-високо котиращата се марка в НБА. Клубът от "града на ангелите" е оценяван на 2.6 млрд. долара. За последния сезон "езерняците" реализираха постъпления от 293 млн. долара, а оперативната им печалба надхвърли 100 млн. долара. Вторият най-скъп тим е "Ню Йорк Никс" с пазарна оценка 2.5 млрд. долара, а "Чикаго Булс" също прехвърля двумилиардната бариера.
НБА е с най-голям потенциал за глобално развитие. В съставите на отборите са записани 101 чуждестранни играчи от 37 националности. Спортът е много популярен в Китай, където 300 млн. души тупкат оранжевата топка. Приходите на НБА от външните пазари са 350 млн. долара и растат с постоянни темпове от сезон на сезон. Една от идеите за комерсиално развитие на изпълнителния директор на лигата Адам Силвър е да я разшири с четири европейски отбора. С последния колективен договор между играчи и клубове състезателите печелят по-малко, а тимовете се превърнаха в печеливши предприятия. Съответно на притежанието на тим от НБА вече се гледа като на добра инвестиция. Преди година "Милуоки Бъкс", който има най-лошата зала в лигата, бе продаден за 550 млн. долара, или пет пъти над пазарната му оценка. Бившият изпълнителен директор на "Майкрософт" Стив Балмър пък купи "Лос Анджелис Клипърс" за рекордните 2 млрд. долара, което надхвърля 14 пъти стойността, която отборът имаше само преди две години. "Атланта Хоукс" и "Бруклин Нетс" също са на пазара, а сделките за тях се очаква да се сключат на база между милиард и милиард и половина долара.
Единственият достоен съперник на трите големи лиги отвъд Океана е английската Премиършип. По последни данни на "Делойт" общите приходи на тимовете, играещи във Висшата лига, достигат 4.4 млрд. долара. Това е с 1.8 млрд. повече, отколкото печели вторият най-комерсиален футболен шампионат – Бундеслигата. Оперативната печалба на отборите пък е скочила с 649% – до 815 млн. долара от сезон 1998-1999, когато шампионатът на Англия прие сегашния формат. Двадесетте тима прибраха в касите си чиста печалба от 303 млн. долара за последния сезон, а финансовото им здраве привлича интереса на все повече чуждестранни инвеститори. Стабилността на Премиършип в дългосрочен аспект е гарантирана от баснословните договори за продажба на медийни права. В периода 2013-2016 в английското първенство ще влязат 8.4 млрд. долара от телевизиите, а след 2016-а параметрите по следващия договор ще са със 70% по-високи. Само от това перо отборите печелят повече, отколкото са общите приходи на тимовете от испанската Ла Лига. Благодарение на регулациите на финансовия феърплей разходите за заплати и траншове бяха значително ограничени и вече се равняват на малко над половината от общите приходи. И въпреки това футболистите в Премиършип си остават най-добре платените в този спорт.