Да си потребител у нас не си е работа. Не е като в САЩ, например, където си купуваш някакъв артикул, отваряш го, включваш го в контакта и ако не харесаш как работи, го връщаш. Без обяснения. Връщат ти парите, че даже и се извиняват, че са те подлъгали. Дори те питат дали искаш да си купиш друга стока при това с отстъпка.
В България това не става, мога да го потвърдя от първо лице. Преди шест дни си купих устройство от магазин на "Техномаркет България" АД. Уви, уредът за овлажняване на въздух, нито действаше както бе представен, нито пък бе толкова безшумен. Което го правеше невъзможен за ползване вечер. Реших да го върна в магазина. И да си върна парите естествено. Все пак има такава възможност от Закона за защита на потребителите. Първоначално срокът бе седем дни, но после бе увеличен на 14 дни. В закона дори се гарантира, че могат да се връщат артикули, закупени онлайн.
Та се върнах във въпросния магазин на "Техномаркет". Записаха данните и казаха, че трябвало да чакат отговор от по-горна инстанция, но по принцип нямали практика да връщат пари. Зачудих се що за политика? Има закон, който позволява това да стане, има държави в ЕС, които го правят, има и други магазини у нас, които също позволяват да върнеш артикул. Обаче в "Техномаркет" не може…
Тогава се сетих за съобщението на Комисия за защита на конкуренцията от началото на годината, че депутатът от ДПС Делян Пеевски възнамерява в най-скоро време да купи половината от "Техномаркет България" АД. Съжалих, че съм стъпил в този магазин. Излиза, че Пеевски само взима, без да връща… А успешното момче май тепърва започва да пазарува…