В НАП заработи Съвет за управление на риска от неспазване на законодателство

НАП сграда

От началото на март тази година в НАП вече работи Съвет за управление на риска от неспазване на данъчно-осигурителното законодателство, съобщават от агенцията. Основната му роля е да определи стратегии и политики за управление на риска от неспазване на данъчно-осигурителното законодателство. 
Част от функциите на съвета са свързани и с осъществяване на наблюдение, надзор и отчетност за изпълнение на програмите за спазване на законодателството и намаляване на нивата на риск. Съветът ще бъде подпомаган от дирекция "Управление на риска" и от други дирекции в Централното управление на Националната агенция по приходите, от чиято компетентност са определените мерки за третиране на рисковете.

От агенцията припомнят още, че всяко физическо лице подало декларацията си до 31 март могат да ползват 5% отстъпка върху данъка за довнасяне по годишната данъчна декларация. Допълнително условие за получаването на отстъпката е те да нямат подлежащи на принудително изпълнение публични задължения към момента на подаване на декларацията, както и да внесат целия размер на данъка за довнасяне в срок до 3 май 2016 г.

От НАП отчетоха, че до момента в страната са подадени 73.7 хиляди декларации, като 25.3 хиляди от тях са подадени по електронен път.  

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

След като Конституционният съд се произнесе по казуса с "Величие", ще се увеличи ли доверието в изборния процес?

Подкаст