Патентният данък за таксиметровите шофьори ще е между 1000 и 300 лева. Така долната граница за по-бедните населени места пада със сто лева. За това се споразумяха шефката на бюджетната комисия Менда Стоянова и депутатите от АБВ, без чиито гласове промените в закона не биха могли да влязат в сила. Според другите решения на управляващата партия и подкрепящата я АБВ парите за патентния данък ще могат да се внасят два пъти годишно.
"Парламентът е допуснал грешка и е лишил такситата от законовото право да работят от името на голям превозвач за собствена сметка. Заради това ще бъде приет законопроект, който да промени това", обясни пък депутатът от ГЕРБ Станислав Иванов.
„Наши колеги наистина допуснаха грешка и лишиха българските превозвачи от законовото право да работят от името на по-голям превозвач, но за собствена сметка. Питам защо това нещо трябва да бъде толерирано. Тази грешка е установена и с този законопроект ние ще я променим. На въпроса какво се случва с тези, които вече са се регистрирали от превозвачи – ще отговоря. Да, те могат да продължат да работят. Просто даваме още едно законово право на българските превозвачи да работят от името на по-големи фирми за собствена сметка", обясни той.
Междувременно социалистите заподозряха управляващите за снощния протест на таксиметровите шофьори. Манол Генов заяви на брифинг в парламента, че отговорността е изцяло на Министерство на транспорта и Автомобилна администрация.
Георги Свиленски пък бе е категоричен, че в ГЕРБ е сработило лобистко предложение законът да бъде променен под формата на промяна в Закона за местните данъци и такси и да бъдат направени промени и в Закона за автомобилните превози, където да отпадне възможността автомобилите да бъдат преотдавани на трети и четвърти лица. По думите му е недопустимо министърът на транспорта да поема ангажименти, които не са в неговите компетенции.
Московски се появи снощи на блокирания Орлов мост и разговаря с таксиджиите.