Министерството на финансите е изготвило план от 81 мерки, които целят да облекчат административните процедури и да стимулират инвестициите. Те са публикувани за обществено обсъждане.
Голяма част от предложените мерки са неизпълнени намерения от предишни подобни планове.
Сред мерките са отмяна на две наредби за хранителния бранш – за системите за самоконтрол на фирмите и за хигиената на храните, които принуждавали фирмите да плащат хиляди на консултанти, за да им поддържат документацията.
От няколко години все още не успяват да отпаднат и някои такси за услуги по Закона за местните данъци и такси. Такъв е случаят таксата за издаване на удостоверение за наличие или липса на задължения към общината. Това е нещо, което би трябвало да се проверява по служебен път от институцията, която се интересува от информацията, вместо бизнесмени и граждани да си вадят документ срещу заплащане. Тази такса сега се определя произволно и варира от 2 лв. до 30 лв.
Друга мярка предвижда да продължи намаляването на таксите, събирани от Агенцията по вписванията. През 2013 г. при разходи за 17 млн. лева агенцията е отчела 55.5 млн. лв. приходи. Това противоречи на изискването таксите да са такива, че да покриват само разходите на съответното ведомство, припомнят от финансовото министерство.
Сред забавените с години облекчения са и промени в Закона за устройство на територията, в съгласувателните процедури по ОВОС, в процедурите по опазване на културното наследство и т.н. Сред мерките, които се предлагат в сегашния план, е и изготвянето на съвсем нов закон за акцизите.