Правата на потребителите продължават да се нарушават най-често от телекомите. Това съобщи председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов, който отчете дейността на КЗП за последната година.
Маргаритов отчете развитие в прекратяването на нелоялните практики на мобилните оператори. Такъв пример е намаляването на броя неустойки при предсрочно прекратяване на договор с мобилен оператор.
"През последните години това, което се вижда като резултат, е, че най-много нарушения има в сферата на телекомуникационните услуги, следвани от т.нар. обществени услуги, като тук преди всичко се има предвид дейността на т.нар. естествени монополисти", каза той.
"Доскоро всички мобилни оператори държаха, когато прекратите предсрочно такъв договор да платите като неустойка всички такси, оставащи до края на периода. Сега с двама от трите оператора сме се споразумели със съдебна спогодба максималният брой на такива неустойки да бъде до три. Т.е. ако вие на третия месец искате да прекратите един 2-годишен договор, плащате 3 такси, а не 21".
Съветът на комисията към потребителите пък е да бъдат внимателни: "Когато потребителят пазарува, винаги трябва да гледа какво купува и подписва и много внимателно да прочита договорите, които се предлагат от различните икономически оператори".