Неправоспособни пилоти на "Авиоотряд 28" и три авиокомпании са били сертифицирани и са извършвали полети. Това обяви на пресконференция зам.- председателят на ДСБ Атанас Атанасов.
По думите му транспортният министър, прокуратурата и ДАНС са знаели за това, но не са предприели никакви действия. Затова от партията продължават да настояват за оставката на транспортния министър Ивайло Московски.
Атанасов твърди, че има тежки злоупотреби при назначаването на ръководни длъжности в Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация". Началниците на отдели, които е трябвало да сертифицират пилоти и авиофирми, не отговарят на изискванията за заеманата позиция. "Има фрапиращи данни за това, че са издавани сертификати на авиокомпании и пилоти да извършват летателна дейност, без да имат право на това", заяви Атанасов.
"При извършени проверки са констатирани нарушения, които сочат, че пилоти от определени авиокомпании нямат право да превозват пътници. Става въпрос за три авиокомпании. За тези злоупотреби е бил сезиран министър Ивайло Московски, за което разполагаме със съответните писма, но той не е взел отношение по тях", посочи Атанасов.
В правителствения "Авиоотряд 28" също са пилотирали неправоспособни летци, коментира Атанасов. "При извършена проверка в "Авиоотряд 28" е било установено, че пилотите, които експлоатират един от вертолетите, също са били неправоспособни", заяви той.
Атанасов уточни, че нарушенията са били установени от контролните органи на Главна дирекция "Въздухоплаване", а проверките са от 2014 и 2015 г. Според него за тях са знаели прокуратурата, ДАНС, а и предишните транспортни министри Николина Ангелкова и Данаил Папазов, но мерки не са взети. Зам.-председателят на ДСБ каза още, че има тежки злоупотреби при назначаването на ръководители в "Гражданска въздухоплавателна администрация". Началниците на отдели, които е трябвало да сертифицират пилоти и авиофирми не отговарят на изискванията за заеманата длъжност, посочи Атанасов.
От ДСБ разполагат и с данни за тежки злоупотреби и в железопътния транспорт и при управлението на пристанищата.