Модерният козметичен салон – инвестиция в знания и актуален маркетинг

клм

Г-жо Цветанова, имате над 20-годишен опит в бизнеса с красота, как започнахте и кои са най-важните предпоставки за успеха на този силно конкурентен пазар?

– През 1993 г., след моя визита в България, посетих – като клиент, столичен козметичен салон от структурата на бившата "Хигиена". Впечатлиха ме методите на  работа, оборудването и аксесоарите – тенджери с гореща колофонова коламаска, материали в наливна форма с неизвестен произход. От думите на тогавашните специалисти в бранша разбрах, че структурата се разпада и никой не е в състояние поддържа техниката и да доставя професионални продукти в трудните преходни времена. След откриването на моя търговски офис в центъра на София настоятелно и систематично събирах информация за производители на козметична апаратура, професионални продукти и учебни школи в Европа. И до днес се радвам на всеки нов салон, вдъхновен от моите професионални умения, на доверието, което ми гласуват клиенти и доставчици. Обсъждам всяка новаторска идея с моя екип. Радваме се на интерес от страна на козметиците, нашите клиенти, верни партньори и приятели.

С какви предизвикателства се сблъскахте в началото?

– Предизвикателство е да въведеш в един нов професионален свят хора, идващи от различни професии, но свързани от една красива кауза. Не само доставяхме модерна козметична апаратура и фризьорско оборудване, но и обучавахме служителите да я прилагат правилно и безопасно. Оказва се, че методите, въведени от нашата фирма, са актуални и до днес. Важна част от нашата практика е диагностиката, с която се определя програмата за терапии и домашна грижа. В последните години дистанцията между дерматологичната практика и модерната козметология се скъсява. Гордеем се с напредничавите си последователи, на които щедро и безвъзмездно предаваме знания и технологични умения. Следим  всяка актуална новост в козметологията и преценяваме нейното бъдеще във всекидневната професионална работа на салоните. Изборът се насочва в сегмент от клиенти – според достигнатото до момента професионално ниво и ценова политика на техните салони. Подготвяме дори бизнес план и оценка на приходната част и възвръщаемостта на инвестициите.

Кои от продуктите и терапиите ви са най-търсени от клиентите?

– Предложенията ни са пряко свързани със сезона и спецификата на клиентелата. На всеки три месеца определяме приоритетните терапии и продукти за домашна грижа. До март например актуално предложение се оказа вълшебният прашец от кехлибар, за който може би са чували всички дами. Той балансира и детоксикира кожата на лицето и тялото. След април щафетата се поема от хидратацията в най-модерния й аспект. За дамите над 45 години пък работят калцият, пептидите и олиговитамините. Клиентите  очакват в тази възраст възможно най-добър тонизиращ ефект от технологиите и терапиите. Определяме схема според състоянието и желания резултат, както и бюджета и времето, които могат да отделят. На изключителен интерес се радват авангардните професионални апарати CooLifting- карбоксимезотерапия с ефект моментален лифтинг. В подготовката за лятото пък приоритет е апаратът Fiosiosphere за проблемните зони на тялото. Месец май е ключов,  две-три терапии с хидратиращите серуми, въведени дълбоко с апарат за електропoрация дават перфектна основа за прехода към лятната грижа. Следва процесът на лифтиране с апарат за радиочестотния лифтинг. Не забравяме и летните повърхностни пилинги, които поддържат чистотата на кожата през цялата година. Аз лично предпочитам млечния пилинг през всички сезони – тънката и нежна кожа, постоянното излагане на слънце не са причина да се откажем от неговото вълшебно въздействие. Полиревитализанти с над 50 съставки са най-новите магически коктейли за красива кожа, коса и тяло. Мануалните масажи също са неразделна част от нашата практика. Клиентите ни посещават, за да подобрят своето самочувствие и да освободят тялото си от токсините. Крехките и натоварени зони на лицето – като очите, устните и шията, са постоянен приоритет в грижата за красиво и младо лице. Казваме твърдо "не" на бръчките тип "баркод", дълбоките "линии на тъгата" и многобройните "слънчеви лъчи" които обграждат очите и придават уморен вид.

Какъв съвет бихте дали на дамите, които разчитат предимно на домашната грижа за кожата си?

– Важно е да избягваме грешките. Потърсете грамотен козметик за съвет и диагностика. Ако домашната грижа е грешна, претрупана е с множество субстанции, които нямат връзка помежду си, получава се своеобразна интоксикация на кожата – тя става по-чувствителна, порите се разширяват и реакциите на чувствителност се изострят. Някои дами недоумяват защо ефектът е обратен, след като прилагат много скъпи продукти. Когато колегите ни посещават нашите семинари, освен актуална информация получават и вдъхновение да се погрижат за себе си и да актуализират професионалните си предложения. Съветът ми  към дамите е: "Не забравяйте сутрин да облечете обаянието си и тогава излезте навън."

Има ли мода в антиейдж терапиите и кое е най-актуалното в тази сфера?

– Ние допълваме идеално работата на дерматолозите, защото без добре обгрижена кожа, филърите и лифтирането с конци няма да помогнат за перфектна визия. Антиейджът принадлежи на технологиите, на продуктите с усъвършенствани формули, които достигат все по-дълбоки нива с минимална агресия. Когато е налице и правилната ръка, която да ги нанесе, стават чудеса. За 10 минути може да се обработи половината лице и да останат трайни резултати. Модата в антиейджа сега е бърза, неинвазивна терапия,  при която се апликира стерилен, активен серум с колкото може повече съставки. Тайната е в съчетаването на технологиите, в подготовката "преди" и поддръжката на резултата "след". Цялата тази схема се нарича "метод". "Антоанет бюти студио" работи с методи, които непрекъснато се актуализират. При антиейджа се ръководим от сезонноста, възрастовата граница, а много важно е да знаем кой какво иска да инвестира в себе си и какъв е неговият приоритет.

Как най-лесно можем да "моделираме и изчистим" тялото си за лятото?

– Детоксикацията започва още през февруари с пиене на детокс шотове. За мен най-подходящ е брезовият сок, заедно с екстракта от млечка и артишока. Пият се около 20 дни, по два пъти дневно. Ако трите се комбинират като тинктура, ще имат чудесен ефект, разбира се в добавка със задължителните пет чаши вода. Съдържанието на нашите детоксикиращи флуиди е изцяло натурално, те не са подсладени и не предизвикват прекалено силно слабително действие. Кафето също поддържа антиоксидантната грижа, но трябва да се пие извън времето за хранене. Можем да се възползваме и от традиционните християнски пости, които да ни въведат в по-спокоен хранителен режим. Но това е лична философия, най-добре е да са вслушваме в собствените си ритми. Нищо не трябва да се прави насила. Не може да воюваш с килограмите, без да си направил хормонални изследвания. Детоксикацията започва на ментално ниво. Непрекъснатото спортуване не освобождава от свободните радикали, изпотяването в сауните също не е много полезно за кожата. Маските с торф и пилингите със соли също имат вълшебно въздействие.

Бихте ли разказали нещо повече за открития от вас нов център, който разполага с най-модерната апаратура?

– В пилотния център „Антоанет бюти студио“, разположен в спокойната обстановка на една от най-красивите бизнес сгради в идеалния център на столицата, сме създали истински оазис на красотата – място, където да загърбим натовареното всекидневие и да се отдадем на красотата по време на обедната почивка или след напрегнат работен ден. Прилагаме хай-тек микрокамера, която диагностицира състоянието на кожата на лицето по осем показателя и съставя персонална програма за професионални терапии – в съответствие с моментното състояние и нужди на кожата, плюс предписание на най-подходящите продукти за домашна грижа. Ако дамата е решила да пристъпи към естетични намеси например, софтуерът определя дали и колко хиалуронови филъра трябва да се направят за нейното лице – в зависимост от вида, дълбочината и дължината на линиите и бръчиците. И понеже красотата идва отвътре, даваме съвети и за хранителния режим. Според възможностите на клиента предлагаме и по-икономични експресни програми, с цена до 40 лв. на процедура. За тези, които искат да опитат авангардните технологии с по-висока цена, предлагаме два различни атрактивни пакета. Препоръчителната домашна грижа също е на две нива.

С какви уреди трябва да бъде оборудван един съвременен козметичен салон и каква инвестиция е необходима за целта?

В едно съвременно студио трябва да присъства апаратура на цена до 10 хил. евро. Един актуален градски салон може да започне и с два апарата, но те задължително ще са модерни и в следващите пет години. Всичко над тази стойност е трудно за изплащане и възвръщане на вложението. За по-скъпите и ВИП-студиа е необходим екип от поне двама специалисти, които активно да експлоатират инвестицията. Сега вниманието ни е насочено към един малък апарат, който се нарича Cool lifting и работи с капсула лапароскопски въглероден двуокис под налягане и апликира хиалурон. Той не перфорира кожата, дори не я докосва, работи по 5 минути върху всяка важна част от лицето и гарантира забележителен лифтинг ефект и подмладяване. Модерният козметичен салон е инвестиция в знания, качествени и прецизно подбрани професионални продукти и авангардна технология. Не по-малко важни са и уютът, цветята и вниманието, с които се посрещат клиентите.

Вие сте сред бизнесдамите, които редовно отделят средства за благотворителни инициативи. Защо го правите?

– Всяка година на 17 януари, когато празнуваме именния ден на фирмата, каним на парти 50-60 дами. Призоваваме ги вместо да ни купуват цветя или подаръци, да заделят малка сума, която събираме в специален фонд за подпомагане на някоя наша клиентка със здравословни проблеми или предоставяме сумата за подпомагаме на фондации за жени с онкологични проблеми.

Покрай работата си вероятно пътувате много. Кое място ви зарежда с най-позитивна и креативна енергия?

– Много обичам гр. Сандански със свежия му пирински въздух, неангажиращата атмосфера, природата, климата, енергията. Там има особен южняшки темперамент, който ми напомня Италия. Българите трябва да уважаваме нашите курорти. Страната ни е уникална с природното си разнообразие. За мен Европа е най-достъпното място за туризъм – с полет или кола за два-три часа откриваш ново кътче, нови хора, друга култура и забележителности.

Как предпочитате да релаксирате, имате ли хобита, спортни увлечения?

– Пилатесът е моето хоби, това е движение на друго ниво, което ми дава позитивизъм. Той може да промени личността на всеки човек, едновременно с това е достатъчно динамичен и извайва тялото. Харесвам  груповите спортове, тъй като обичам да контактувам с хората.

Вие сте елегантна и изискана дама, какъв стил харесвате в модата и бижутата?

Напоследък приоритетите ми са по-естествената визия, удобните и логично стоящи дрехи. Харесвам високи токове, но те не отговарят на активния ми начин на живот. Харесвам и се обличам в дрехи на италиански модни марки. 

Какво ви прави щастлива?

– Срещите с нови хора, работата и световните новости в нашата сфера, които пренасям и претворявам в България. Всеки контакт е уникален, защото научавам много неща от хората, които ме ориентират накъде върви обществото ни. За мен щастието е в реализираните успешни проекти, в това, че клиентите ни просперират и увличат и следващото поколение в семейния бизнес. Обичам работата си и това прави деня ми изпълнен с положителни емоции и нови креативни идеи за развитието на бюти бизнеса.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Смятате ли, че "домовата книга" на президента Румен Радев трябва да се допълни?

Подкаст