Учениците от Професионална гимназия по икономика „Робер Шуман“ в Разград завоюваха приз за най-креативно представена учебна фирма по време на Регионален панаир на учебните компании към Джуниър Ачийвмънт България във Велико Търново. Това съобщи техният консултант Иванка Танева. Право на участие са имали 50 фирми, като за състезанието се класират само 24, сред които е и ученическата фирма „Dream catcher” АД от разградската гимназия.
Фирмата на учениците от 11„а” клас специалност „Митническа и данъчна администрация“ е създадена в началото на тази година. Предметът на дейност на учебното предприятие е производство на капани за сънища, разказа преподавателката на предприемчивите гимназисти. Целта на това обучение е учениците да бъдат поставени в реални бизнес условия, да бъдат предприемчиви, за да могат, когато завършат, сами да започнат собствен бизнес. На регионалното състезание във Велико Търново Василена Енчева и Айсер Ибрахимова представят ученическата фирма.
Двете момичета са показали на журито добре аранжиран щанд и умело презентиране на продукцията.
Учебно-тренировъчните предприятия в шуменската Професионална гимназия по икономика реализираха най-висок оборот (около 400 000 лв.) по време на международния панаир на учебно-тренировъчните фирми в Пловдив „Млад предприемач“. Учебните фирми в училището са десет и имат различен предмет на дейност – в сферата на производството, търговията, строителството, рекламата, хотелиерството. "Учениците сами избират какъв ще е предметът на дейност на фирмата", каза за Радио Шумен Ирина Илиева, един от петимата ръководители на учебните фирми. "Въпреки че оперираме без реални стоки и пари, извършваме виртуални покупки, но попълваме реални документи, фактури и касови бележки. Този предмет е много полезен и може да бъде внедрен във всички професионални училища", каза още Илиева.
Специалностите, които предлага шуменската Професионална гимназия по икономика, бяха представени на Панорамата на средните училища, която се проведе в Шумен.
В училищната борса участваха общо 14 средни училища от региона.