Facebook спечели дело за марката в Китай

Марк Зукърбърг - главен изпълнителен директор и президент на социалната мрежа Фейсбук (Facebook)

Пекинският съд се е произнесе в полза на "Facebook" и срещу китайската компания "Zhongshan Pearl River", която е регистрирала името "face book" през 2014 година като отделна търговска марка, съобщи BBC.

Съдът в Пекин обяви, че фирмата "Zhongshan Pearl River" е "нарушила морални принципи" с "очевидното намерение да се дублира и копира името на друга високо профилна търговска марка". Въпреки успеха си обаче социалната мрежа Facebook остава блокирана в Китай, въпреки започналата офанзива за получаване на достъп до китайския пазар. Като начало на опитите за пробив може да се определи неотдавнашното посещение в Китай на Марк Зукърбърг, на което той се срещна с ръководителя на китайската пропаганда Лиу Юншан. Въпреки че повечето анализатори определиха визитата му като рекламен трик след излязлото становището на Пекинския съд местните медии започнаха широки спекулации свързани с "омекотяване" на твърдата китайска позиция срещу Facebook.

Евентуален пробив на китайския пазар от страна на Зукърбърг би бил посрещнат радушно и от много други западни компании, които все още се борят за одобряване на търговските си марки в Китай. В момента всяка западна компания трябва да доказва, че марката й е добре позната в страната, за да не бъде използвана марката й от местни компании. Например през миналата седмица, Apple загуби битка за търговската си марка в Китай, което означава, че фирмите, които продават чанти и други кожени изделия ще могат да продължат да използват името "iPhone".

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Ще успее ли ГЕРБ да състави правителство с първия мандат?

Подкаст