Microsoft купува LinkedIn за 26 млрд. долара

Microsoft

Microsoft обяви, че ще придобие социалната мрежа LinkedIn, съобщава Sky News. Linkedin има над 433 милиона потребители и ще струва на технологичния лидер 26 млрд. долара или по 196 долара за акция.

Водещите експерти в сферта определиха сделката като изключително печеливша и за двете страни.

От една страна за Microsoft това е привеждане на ключовото липсващо звено в стратегията на компанията за изграждане на повече услуги за предприятията. LinkedIn има много по-голям обхват по отношение на услугите за социални мрежи и професионалното съдържание, което ще подпомогне хората на Бил Гейтс в отношението им с другите компании. Придобиването на „професионалната социална мрежа“ има връзка и с изграждането на потенциален канал за продажба на повече от продуктите на Microsoft, и ще служи като допълнение за тези, на които вече им е предложена съвместна работа и комуникация.

От друга страна, LinkedIn никога не е успявала да се конкурира с компании като Facebook и Twitter, но специалистите смятат, че това е на път да се промени. Под контрола на Microsoft се очаква социалната мрежа да забрави проблемите си, свързани със спад в потребителското търсене, последван от спад в приходите и цените на акциите.

В заключение експертите твърдят, че сделката е от огромен плюс най-вече за Microsoft, които никога не са притежавали успешна компания, когато става дума за социалните мрежи. Това не е съвсем вярно тъй като Бил Гейтс инвестира във Facebook, преди да излезе на борсата. Чрез придобиването на LinkedIn обаче, хората на Гейтс вече ще имат своя собствена сила в този бранш тъй като LinkedIn е активна в над 200 страни и има 105 милиона активни потребители месечно, с 433 милиона регистрирани като цяло. Това е и едно от най-големите хранилища на обяви за работа – с около 7 милиона активни обяви в момента.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

След скандалите с кметовете на ПП очаквате ли още по-малка активност на следващите избори?

Подкаст